Followers

Tuesday 27 December 2011

Suatu Malam Kubur Berasap

Lama x update blog... huhuhhuhuhu....

Aku dah tgk citer ni... Tgk dgn anak2 without Mr.Daddy... coz dia g Perlis... Budak 2 org tu x tido langsung walaupun kitaorang tgk movie kul 11... and sgt behave dlm wayang... dgn khusyuk melayan citer tu...

Citer tu simple dan pada aku sama standard dgn Hantu Kak Limah blk Umah, Zombie Kg Pisang dan byk lg cerita2 yg seangkatan dgn nye... Jalan cerita dia sgt simple dan kadang2 plot dia bersepah2....

Tapi bab lawak memang boleh dipuji, sbb satu hall tu gelak terbahak2 dgn kebodohan watak2 dlm cerita tu... watak utama di lakonkan oleh Angah RL... dibantu oleh kawan2 dari RL jugak, iaitu Along dan Azrul Charm... dan satu lg yg aku cam xcaya leh berlakon citer cam ni... Mamat yg berlakon citer Si Capek kt tv2 tu pun ada... apa nama dia ek? dulu kumpulan XFactor tu... Ha! Zack kalau x silap aku... muka handsome2 berlakon citer lawak camni... x boleh blah betul....

Setiap sorang dr diaorang ni dikacau hantu Siti yg mati dibunuh secara xsengaja dek budak penyangak dlm kampung tu... Siti dirogol oleh 2 org budak bengong yg pastu menggelabah and terketuk kepala Siti dgn kayu.. Budak 2 org tu pun dr RL jugak... satu batch dengan Man Posman...

Citer ni juga adalah cerita terakhir lakonan Zami Ibrahim... watak dia ada sket mcm watak dlm citer momok... coz dia bukak gerai mkn yg diperbuat drpd buluh2 kt hujung kampung dekat dgn kubur. Gerai tu le si Atan (Angah) si penggali kubur yg terencat tu singgah mkn setiap kali blk dr kubur... Watak Atan ni aku rasa tiru perwatakan Fe Mau.. ala cite cina gemok terencat tu...

Ada jugak adegan yg meniru Uncle Seekers dlm citer ni...
Keseluruhannya... aku rasa citer ni xde la best sgt... tp utk buat gelak2 dan hilangkan tension boleh lah ditonton dgn family member... 2 * dr 5 *....

1 dialog yg dak Ebby duk ulang2 lepas tgk citer tu "Eh!! Ada tangan... tgn sapa sepah2?"

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...