Followers

Showing posts with label Nuffnang. Show all posts
Showing posts with label Nuffnang. Show all posts

Wednesday, 23 November 2011

Rezeki - Learn from mistake

Br td aku post pasal FB aku disabled tanpa aku tau sebabnyer... biler dah xleh nak login FB aku login le nuffnang account aku.... Alhamdulillah dpt 1 buffered earning dr Adidas.... hehehehehhee....

Sebenarnya dah lama dah account nuffnang aku ni sunyi sepi tanpa buffered earning... aku pun wonder why? last few days br aku dpt figure it out... utk dpt buffered earning kena jd Glitterati dulu... kalau biasa2 je xkan dpt de.... beberapa hr lepas le br aku perasan status aku bukan Glitterati lg dah... dah jd normal blk... so aku cr le pasal apa aku aku dah di down great kan...

Rupa rupanya.... salah satu syarat utk jd Glitterati yg aku langgar ialah dgn meletakkan google adsense kt blog aku ni.... utk jd Glitterati TAK BOLEH letak ads lain selain drpd Nuffnang,.... once dia detact ade Ads lain mcm google adsense, advertorial, and lain2 Ads automatic turun takhta.... so no buffered earning ler....

So skang boleh collect duit nuffnang blk... yeah.... mungkin agak slow aku ni... tp a good thing of making mistake is we learn something valueble from it... and won't repeat the mistake again...

Tapi aku masih lagi bengang kenapa FB account aku disabled..... AAARRRRGGGGHHHHHH!!!! bodoh FB....

Friday, 12 November 2010

Buffered Earning

Secara jujur aku katakan... selama ni aku xpernah tau pun apa bendanya buffered earning ni... Aku memang letak ads nuffnang kt blog...  reader aku xde lah ramai mana...  Selama ni iklan nuffnang kt blog ni mcm hidup segan mati malu2... so sejak aku berblog aku belum pernah ada income yg dah di cash out...hahaha...

2 3 bulan lepas... aku login kt nuffnang saje nak tgk ada ke earning aku ni... itu pun lepas teruja baca Sumijely punya entry... entry mana aku dah xingat... tp yg penting Cik Sumi memang rajin buat entry pasal nuffnang... punya lah lama x login... smpi password and email login pun aku xingat... nasib baik boleh login... sekali terkejut coz ada RM3++ kt earning... 3 hengget je wei... tp dah lama dah 00 hengget dah ada 3 hengget dah dikira satu peningkatan di situ...betul x? hahaha aku suka... aku tekan kt earning tu.. xingat lah aku ada buffered earning ke x? tp rasanya cam ada... tp aku xingat ads apa...

so skang ni aku dah xlupa lagi dgn nuffnang punya login id n password... coz aku nak tgk hari2... aku masih belajar utk memahami apa benda metered earning, campaign... kt blog aku skang ada 2 buffered earning Bank Islam Tab and DiGi Broadband punya ads... dan sgt banyak metered earning + campaign... tp aku xtau mcm mana gayanya nak buat benda2 ini menambah dan memberanakkan earning aku tu...
nilah buffered earning yg ada skang...
Ada sesapa yg boleh tolong explain kt aku mcm mana 3 benda ni berfungsi... aku dah google and try nak paham... tp xtau laah kenapa lembab sgt aku ni... n aku still xpaham... ada sesiapa yg bleh tolong tak?

Oh yer... smlm aku cek... earning dah bertambah lagi RM3... skang dah jadi RM6.09... tp aku mustilah nak dia bertambah... smpai aku boleh cash out... boleh x tolong blogger2 tegar semua.... Sumi, Little Mama, Eyriqazz, Ceeramon tolong bgth kt aku mcm mana benda ni berfungsi?

TOLONG!!! TOLONG!!! TOLONG!!!!