Followers

Wednesday 2 November 2011

Chicken Mushroom soup + Garlic stick

Dah lama dah aku buat ni.... br hr ni nak post...


Chicken Mushroom soup homemade ni sgt senang... cuma perlu:-

Susu segar
Air
Mushroom
Isi ayam
chicken stock cube/serbuk - aku guna know
pepper

Rebus isi ayam.... kemudian tos kan air rebusan tu... and cincang isi ayam... masak semula air rebusan and masukkn susu segar... sebanyak mana air rebusan, byk tu jugaklah susunye... kemudian masukkan isi ayam yg dah dicincang tu, then masuk mushroom... sama ada yg fresh, dry or dlm tin xkesah... nak potong cam mana pun terpulang ikut suka hati.... dah menggelegak mskkn chicken stock and pepper... kacau sebati n dah boleh mkn... Masa aku kt Nandos dulu diaorang letak hot sos sesudu...

Garlic Stick plak - roti portugis tu aku beli kt tesco sebatang RM0.99... potong serong2 mcm dlm gmbr tu.. then sapu garlic spread... Garlic spread aku buat sendiri... senang juga... cuma perlu:-

Butter 1/2 block - terpulang nak unsalted ke yg salted ke jenama pape pun xkesah...
Parsley - nak cincang yg fresh pun boleh nak letak yg dried pon boleh ada jual gak...
Chicken stock cube/serbuk - agak2 jer...
Garlic - mestilah kena ada... amik 3-5 ulas and cincang...

campurkan je semua bahan... nak senang kena lembutkan butter dulu... kalau yg keras camne nak gaul...

dah siap... sapu je kt roti yg dah potong td... then bakar dlm oven.. x pun bakar dlm non stick pan pon ok....

dah boleh mkn....

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...