Followers

Friday 28 January 2011

Yang memilukan selepas yg menggembirakan

Minggu lepas, aku cuti pjg coz cousin aku si Yayol yg dlm entry "Sama tp berlainan thn"  tu dah menamatkan zaman bujang dia.... nnt nnt lah yer aku upload gmbr kawen dia...
Minggu ni aku keletihan... keje pon memain je minggu ni...

Yelah, isnin cuti, selasa masuk keje nak kena interview plak... interviewnye petang... so dr pg aku buat preparation lah stanby soklan n jawapn yg berpatutan... dah 1hr xbuat keje...

Pagi rabu, br nak memulakan kerja dgn tekun...(ceh tekun ker) tetiba kul 10pg Umi tepon kata atok dah nazak... ingat nak apply half day le tghari nak blk g tgk atok... xsampai berapa minit aku sambung buat keje, dak Wawan cousin aku tepon plak... bgth yg Atok br je meninggal....

Innalillah wainnalillah hirojiun....

Rais Bin Saris, atok yg suka menyakat aku masa aku kecik dulu dah pergi meninggalkan 5org anak 24org cucu dan 2org cicit (anak2 aku lah)

Aku je satu2nya cucu dia yg dia sempat tgk kawen... tp time tu pun dia dah x berapa nak ingat dah....
Yelah... aku tgh mkn beradap ngan Mr. Daddy kt kenduri umah aku dia boleh ckp mcm ni kt Pak Long aku

"Aku kenal budak ni, dia selalu dtg umah ni... tp apasal dia xreti nak berbahasa ni? xreti nak mempelawa aku mkn skali pun..."

kita tuan umah xkan kita nak mkn skali mknn yg kita hidang betul x?

Dulu masa aku budak2 aku rajin bergadoh dgn dia... dlm byk2 cucu aku sorang jer yg pernah mkn pelempang dia.... xtau le apa yg dia xsuka ngan aku... sbb aku rajin melawan kot.. org lain x duk ngan dia... soh xrasa dia nye baran... aku ngan Mimi je yg sempat duk ngan dia while dia masih kuat utk mengamuk2... time Mimi duk sana pun dia dah xberapa nka kuat dah...

Aku kan keje Nandos kt Subang Parade.. keje restoran standard le blk mlm2... tiap mlm la dia membebel2 ngan nenek suh aku blk umah ayah lah suh halau aku lah...

Aku tgk tv smpi tgh mlm pun jadi hal... aku tgh buat tesis smpi pg buta, dia g cabut plug PC aku... sapa x hangin ko nak kejar deadline... tgh syok2 menaip dia boleh cabut plug... ko xhangin? sekali xpe, 2 kali sabar lagi... aku ngan x tido mlm tu, pg tu dia boleh cabut lagi plug... dah xleh tahan... aku keluar bilik baling kerusi plastik kt dia... masa dia tgh terkedek2 nak masuk bilik.. aku mengamuk besar ms tu....

Benda2 tu lah yg aku teringat masa aku pandang sebujur tubuh kaku atok yg dah x lagi bernyawa... mencurah2 air mata aku.... mengenangkan semua tu... Atok dah maafkan aku ker ha?

Malam td ada termimpi dia...... semoga Atok dicucuri rahmat... Al- Fatihah...

Raya 2009, atok dah xkuat... kadang2 terkencing dlm seluar xsempat nak g toilet...

Dlm kenangan
genap umur atok 77thn dia pergi menghadapNya pd 26 Januari 2011 10:15am


No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...