Followers

Sunday 16 January 2011

Bones

Skang ni series wajib tonton aku every weekdays ialah BONES....
selalu aku tgk dekat channel FOX pukul 9.50pm every weekdays without fail...
Ko tanya aku pasal tulang skang ni aku dah boleh jawab... yer... xyah g belajar jejauh or lelama... tgk series jer pun dah tau...
Wah!!! berlagak giler...
xdelah... mana lah aku tau sgt pasal tulang temulang ni....
tp org putih ni berjaya je menipu kita kan...
ntah betul ntah tidak semuanya...

 Agent Booth tu dulu ada berlakon dlm series Angle... aku xtau korang pernah tgk ke tak... dia jadi vampire... tp mamat ni memang macho lah...

Yang syok pasal Bones skang ni ialah kt FOX skang ni dia ulang yg episod yg sweet between Booth and Bones... Si Bones ni sorang yg hati kayu... mcm xde perasaan... xreti communicate dgn manusia... terlalu taksub dgn kerja n tulang...  Booth pulak sorang bekas askar yg jadi agent FBI... ada anak sorang and dah divorce dgn wife dia... dia ni sorang yg sgt setia and patriotik punya org... sanggup berkorban demi negara...

diaorang siasat kes2 pembunuhan yg agak lama, yg mangsa bunuhnye dah jadi tulang... sebab kalau ada daging lagi mayat tu Bones xleh buat pape... biasa diaorang akan bersihkan mayat guna serangga atau cecair apa ntah... mcm2 lah...
Beside 2 pelakon utama ni

 Ada gak pelakon pembantu yg kalau xde diaorang x leh selesai kes...
Tgk gmbr bawah ni

Kiri sekali nama dia dlm citer ni Dr.Hodgin dia ni pakar serangga, pakar najis, pakar apa ntah lagi... dia selalu analisis taik tikus, ulat2 berengga yg mkn mayat, benda2 pelik lah... Sebelah dia Angelina, last season dia bercinta dgn Hodgin pastu break pastu couple balik n kahwin... Angelina ni artist... dia terror dgn gadget, technologies. selalunya dia akan regenerate tengkorang and create balik muka mangsa... utk kenal pasti mangsa...
Sebelah kanan Angelina, Booth pastu Bones, yg sebelah kanan Bones tu aku tak sure nama dia apa sbb dia dr season yg lama... tp keje dia sama dgn Hodgin le... pastu selalu gadoh dgn Hodgin... Kat season baru dia xde...
Kanan sekali Dr. Camile Soroyan.. dia nilah yg menemukan Booth dan Bones... Dia forensik dr FBI...
Kalau korang tgk kt gmbr bwh ni pulak... season yg agak br gak lah...

gmbr no 2 dari kanan tu Dr. Sweet.. dia Psykistris (mampos lah aku xreti nak eja)... dia buat buku mengkaji kisah hubungan between Both and Bones... dari sudut mata pakar jiwa jiwa lah... [aku xreti nak eja bahasa saintifik nyer..]

So aku citer pjg lebar ni korang tau x pasal series ni?
xpe kalau xtau boleh le tgk kt FOX Channel mlm ni... dia every weekdays kul 9.50 lepas NCIS...


No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...