Followers

Friday 27 July 2012

Sahur n Buka ep:5

Assalamualaikum.....
Smlm aku balik awal.... Niat hati nak masak senang je smlm... tp niat dr kelmarin yg nak buat roti john musti diusahakan juga.... dan berjaya....


Ini lah hasilnya.... dibuat drpd 2 biji roti hotdog..... hihhihi mmg bersepah je rupanya... janji sedap... roti tu tergaring plak sket....


Ni plak proses pembuatannya..... aku letak setebal-tebalnya... 3biji telur ni... almaklum homemade... kalau kt bazaar ramadhan tu nipis je dagingnya... mcm xde pon.... huhhuhuhu....


Aku x mkn nc smlm... just mkn 3 ketul roti john tu... n bergelas2 air kelapa... pastu xlalu mkn nc dah.... Nc ada.... En. Daddy mkn nc dgn lauk ni....


walaupun bukan gmbr mlm td, tp ni aku punya gmbr bukan pinjam google k... xcaya leh tgk kt entry "cencaru sumbat" ni yg aku buat ms buka last year.. mlm td aku buat camni juga.....


Utk budak2... aku buat sup suun dgn kentang... Kek Ebby panggil Mee... Ni gmbr pinjam, coz aku x amik gmbr.... n aku punya x letak pucuk or cili... just tumis bwg letak ikan bilis sket suun n kentang.... mmg favorite diaorang....

Mlm kul 11 in law aku dtg bw kakak ipar aku yg dah semakin teruk conditionnya... utk treatment session dia kt PPUM esok... dia bw dr umah, tembikai kuning yg dah siap dipotong dan juga msk asam pedas ikan jenahak dgn timun......



Sahur aku pg td.... lauk2 itu lah... ulang mkn ikan cencaru n lauk yg mak bw.... ada gmbr x eh? sat nak try google.....

x jumpa lah plak.... tp aku terjumpa gmbr ni.....


Gulai tempoyak letak timun.... ish ish ish... timun ada kt umah... tp ikan xde... ikan bilis pun boleh lah..... serius, favorite den ialah tempoyak... what ever type of cooking... yg mentah pon den sobat.... sedap nih....

Tp sayang En. Daddy x mkn tempoyak... kesian kan aku mkn sorang2 je tempoyak kt umah....
Akan jd menu mlm ni ke tempoyak? tggu jelah.....

Assalamualaikum......

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...