Followers

Thursday 26 July 2012

Sahur n Buka ep: 4

Assalamualaikum......

Smlm punya menu berbuka kalau ikutkan yang aku msk simple jer.... tp jd sgt mewah selepas ada sesi bertukar juadah dgn akak sebelah.... at first aku sebenarnya nak try buat roti john... tp disbbkan blk lmbt... n daging pon x sempat defroz.... pastu aku teringat plak kt hotdog ikea  yg RM3 + softdrink tu... so xjd buat roti john.....


Jd le menatang ni...... mustard pon xde... aku pki mayo je.... Tp xkan mkn hotdog je kan... So hotdog ni jd appetizer... n the main course is Ketiaw Goreng.... aku saje habiskan sebungkus ketiaw... sbb rasa malas nak msk sahur nnt... semangkuk penuh jdnya.... nin dia yg aku punya portion saje....


Cili jeruk kicap wajib ada ok.... nak kasi habis yg ni pon payah... sbb aku dah tala hotdog sebiji dulu.... Apa yg akak sebelah bg smpi jd penuh meja aku... Ni dia meja mkn aku smlm....


Akak sebelah bg semangkuk besar mee kari.... x berusik pun mee kari tu time buka.... Akak sebelah ni cam tau je mee kari dia tu dah jd favorite aku... every puasa dia akan buat mee kari n bg kt kitaorg.... mmg best sgt mee kari dia hokey....

En. Daddy pon dia tala ketiaw aku dulu... xmkn mee kari tu pulak... Alamatnye simpan utk bersahur lah mee tu.... aku terlupa amek gmbr mee kari tu solo solo.... tp xpe kita pinjam gmbr kt google kasi kecur air liur skek, biar semua org teringin nak mkn mee kari buka hr ni.....
jap eh... nak cr gmbr jap.....


Lebih kurang cenggini le mee kari akak smlm.... ada taugeh n sawi.... tp aku takut dah berlendir pg tu... so aku xletak.... kerang byk giler... yummey....

Air time buka tu aku minum cincau kelmarin jer.... ada lebih segelas besar yg aku dah sejuk bekukan... sgt fresh ok... pastu utk En. Daddy aku buat nescafe tarik ais kurang manis.... ni gmbr pinjam gak....


Ok lah.... itu saje utk sahur keenam dan buka kelima..... mlm ni xde idea lg.... nnt akan dipikirkan....
Rasa nak buat bahulu plak... huhuhhuhuhu.... stok raya nnt.... budget kureng utk beli kueh... kita buat yg simple2 jelah thn ni....

Assalamualaikum....





No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...