Followers

Tuesday, 26 October 2010

Cendawan oh mushroom

Nota kepala: Sebelum aku start cerita ni, kena bgth uol yg cerita ni berbau2 kelucahan yer.... 18sx
Jom baca cerita lawak ni...

cendawan oh cendawan.......



Alkisah, ada le sorang lelaki tu namanya Awang Benjol, kerjanya tiap-tiap hari mencari rotan di hutan berhampiran.


Pada suatu hari, dia masuk kehutan seperti biasa mencari rotan, tapi kali ni ketempat yang baru sikit, kerana tempat lama rotan dah habis. Semasa tengah mencari akar rotan yang sesuai tu, dia terjumpa sebuah tasik, sangat lah cantik ditengah2 hutan tu. Terkejut beruk si awang ni, heran, campur pelik, tak pernah jumpa tengah2 hutan ada Tasik yang sebegini cantik. Disekeliling tasik tu terdapat pasir puteh, bertambahlah pelik Awang melihatnya.

Dihampiri tasek tersebut dari celah-celah semak dan pokok hutan Yang kecil. Tiba-tiba semasa mengendap tu awang terlihat, ada seorang puteri sedang mandi bogel, terbeliak mata si awang, orang ke hantu ni, bentak hatinya, nak lari ketidak? Tapi seronok jugak skodeng ni, bukannya puteri tu nampak dia. Tapi yang bertambah peliknya ditepi tasek tu ada pengawal yang sedang berjaga semasa Puteri tu mandi. Setelah mandi, puteri tu naik ke tepi, baring atas pasir puteh tu dan golek-golek badan dia beberapa kali. Bagai nak terkeluar biji mata si awang nih, jantung pulak bagai nak meletop. Selepas itu puteri pun memakai pakaiannya dan berlalu bersama dua orang pengawalnya yang lengkap dengan senjata tombak dan keris.


Bila semuanya dirasakan selamat, barulah awang keluar dari tempat dia menyorok dan terus lari pulang kerumahnya dihujung kampung. Malam tu awang tak dapat tido, nak diberitahu isteri, takut dia marah dan tak kasi pergi lagi. Rugi pulak rasenya. Kalau diberitahu kengkawan yang lain, takut ramai yang pergi skodeng, dah tak syok pulak. Pikir punya pikir, ping! Awang dapat satu idea bernas.


Esok pagi, seawal pukul lima, awang dah bertolak menuju kehutan dara tu, bini dia pun naik heran, buang tebiat ke laki aku ni, pergi hutan subuh2. Setelah berjalan beberapa jam, sampailah dia ke tasek tersebut. Awang terus menggali lubang dimana tempat puteri tu golek-golekkan badannya selepas mandi semalam. Setelah selesai disorokkan cangkul untuk menggali tadi kat semak, lepas tu dia masukkan dirinya kedalam lubang tadi, dia timbus seluruh badannya dengan pasir kecuali "anu" nye saja. Tak lama selepas tu seperti biasa puteri hutan tu pun turun mandi dan berenang kat tasek tu, seperti biasa selepas berenang dia ketebing untuk golek golek.
Ni cendawan busut... bukan cendawan Awang ye...
perenggan seterusnya mmg lucah... jgn geli tau
Tiba-tiba masa golek-golek tu dia terpandang sesuatu, "anu" si Awang td tu. Aik! Kata puteri tu, bila pulak ada cendawan tumbuh nih, dia pun cuba nak cabut, tak boleh, mula mula lembik, bila cuba nak cabut jadi keras pulak, heran puteri tu, cendawan jenis apa nih, bila cuba cabut lagi, candawan tu kembang dan berair. Heran punya cendawan, kata puteri dalam hati. Pasal tak boleh cabut puteri pun berlalu bersama pengawalnya dan hilang ditengah hutan.

Setelah terasa selamat, awang pun keluar dari lubang tu, cari seluar yang disorok, lari balik rumah dengan perasaan gembira yang amat sangat, punya tak tahan seronoknya tu, habis satu kampung semua orang lelaki diceritanya, tak kira kecik ke besar.

Esoknya seperti biasa puteri nak mandi kat tasek kegemaranya tu lah. Punya la dia terkejut, mak oi! kenapa hari banyak sangat cendawan tumbuh, beratus ratus tumbuh kat pasir ni, ada yang kecik, ada yang besar, ada putih, lebam dan ungu, dah tua ganyut berkedut punya cendawan pun ada. Tiba-tiba tuan puteri berasa sangat marah. Dipanggilnya penggawal peribadi.
lebih kurang camnilah.. tumbuh melata cendawannya... hahahah
"Pengawal, ambil kan beta masin potong rumpun, bersihkan kawasan ni dulu baru beta akan turun mandi"


Maka, bermula lah episod satu kampung semua tak ade cendawan lagi.......
kesian kat orang pompuan kampong tu.....

Monday, 25 October 2010

Susah betul nak buat decision

Nak gelak dulu... ahahahhha...




Susah bebeno....

Saturday, 23 October 2010

Basket of Water

Dapat this story from email yg my uncle forward to me long time ago... terjumpa while cleaning my inbox... its a nice story.... so just layan jelah...

Why do we read Quran, even if we can't understand a single Arabic word???? This is a beautiful story.

An old American Muslim lived on a farm in the mountains of eastern Kentucky with his young grandson. Each morning Grandpa was up early sitting at the kitchen table reading his Quran. His grandson wanted to be just like him and tried to imitate him in every way he could.


One day the grandson asked, "Grandpa! I try to read the Quran just like you but I don't understand it, and what I do understand I forget as soon as I close the book. What good does reading the Qur'an do?"


The Grandfather quietly turned from putting coal in the stove and replied, "Take this coal basket down to the river and bring me back a basket of water.


The boy did as he was told, but all the water leaked out before he got back to the house. The grandfather laughed and said, "You'll have to move a little faster next time," and sent him back to the river with the basket to try again. This time the boy ran faster, but again the basket was empty before he returned home. Out of breath, he told his grandfather that it was impossible to carry water in a basket, and he went to get a bucket instead.


The old man said, "I don't want a bucket of water; I want a basket of water. You're just aganot trying hard enough," and he went out the door to watch the boy try in.

At this point, the boy knew it was impossible, but he wanted to show his grandfather that even if he ran as fast as he could, the water would leak out before he got back to the house. The boy again dipped the basket into river and ran hard, but when he reached his grandfather the basket was again empty. Out of breath, he said, "See Grandpa, it's useless!"

"So you think it is useless?" The old man said, "Look at the basket."

The boy looked at the basket and for the first time realized that the basket was different. It had been transformed from a dirty old coal basket and was now clean, inside and out.

Son, that's what happens when you read the Qur'an. You might not understand or remember everything, but when you read it, you will be changed, inside and out. That is the work of Allah in our lives."

Friday, 22 October 2010

Firman Allah tentang wanita

Allah S.W.T berfirman

"Ketika  Aku  menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang  yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku  memberikannya  kekuatan  dari dalam untuk mampu melahirkan
anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku   memberinya  kekerasan  untuk  membuatnya  tetap  tegar
ketika orang-orang   lain   menyerah,   dan   mengasuh   keluarganya
dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku  memberinya  kepekaan  untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku  memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya
dan   melengkapi   dengan  tulang  rusuk  suaminya  untuk melindungi hatinya."

"Aku  memberinya  kebijaksanaan  untuk mengetahui bahwa seorang
suami yang  baik  takkan  pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya  dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu."

"Dan  akhirnya,  Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini
adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk
yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat
dimana cinta itu ada."

Begitu indah wanita diciptakan... bangga aku jadi wanita...