Followers

Thursday 5 July 2012

Sambungan tragedi

Huhuhuhu... lama sungguh nak tunggu sambungan ni ek? Sedey weh... xde mood nak citer pasal ni lagi sebenarnya.... pada sapa yg x baca citer sblmnyer bleh check SINI
Tp sbb dah janji.... Janji mesti dikotakan.... Perangai org musyrik je yg x reti mengotakan janji.... xnak xnak xnak......

Apa yg ada dlm beg aku tu?


Nampak beg burung hantu aku tu? Korang rasa apa yg boleh diletak dlm beg sebesar itu?



Benda ni boleh x agaknya....... yes benda kesayangan aku ni lah yg telah dirembat.... dah la br bagi pki bj br x smpi 24hrs..... Cost RM1549 + RM68(casing br) = RM1617

Apa lg....


Semua brg Apple aku dia kebas weh.... mmg suwe lah weh.... Ni harga RM799 + RM59(casing) = RM858..... sekali dgn earphone....

Cost belum termasuk semua apps di dalam Ipod and IPad2 tu eh..... nasib semua apps yg beli disimpan di akaun Itunes... selamat....

Ada lg......
Wallet, yg berisi 4 bank card... IC, lesen, MyKids anak2 aku, Bonus Link Card, JCard, Tesco Card, Medical Card anak2, Medical Card Office... dan aku xingat apa lagi kad yg ada.... luckily aku xde credit card but ada 2 debit card....
Cash.... RM200

Selain drpd tu..... ada lagi.... Passport and buku ASB.... Pendrive 1Malaysia 8g...
Apa lagi ek?
Rasa tu lah semua yg dirembat....


Kerugian yg aku yg terpaksa aku tanggung ialah: -

Beg favorite                                          RM25 (nasib beg murah)
Ipad                                                       RM1617
Ipod                                                       RM858
4 ATM card replacement                      RM48
Lesen                                                     RM30
IC n MyKids                                          Free (sbb ada polis report)
Buku ASB                                              RM20
Cermin kereta yg pecah                         RM150
Tinted lama                                            RM100
Tinted baru                                             Blum ada duit lg
Cash                                                       RM200

Gross Total                                           RM3048

aku x ganti lg segala membership card suma tu, Bonuslink, JCard, Tesco Card, Medical Card.... ada yg kena bayar and ada yg free.... Passport pun aku x buat br lg... RM150 lg lah kot kena kuar utk buat yg br... xsure... saket hati dah lah br buat.... lmbt lg nak expired... 2013 tau...

Skang aku x pki beg.... wallet pun aku x beli.... Dpt card holder dr Cik Boss aku yg baek hati... terharu ms dia bg card holder tu....


Yang hanya boleh letak IC, lesen, and 4 ATM Card... duit pun aku mai selit jer.... malas nak beli wallet....

Beg plak... mmg aku dah malas nak pki.....


Aku pki beg free ni je... isi telekung n just card holder yg comel tu lah.... xnak pki hand bag dah.... buat mcm zaman bujang dulu... no need handbag at all....

Pengajaran buat aku.... Ujian yang Allah bg tu sbb Dia sayangkan hambaNya, dan bertujuan utk mengajar setiap hambaNya sesuatu.... iaitu kemewahan, harta benda, nyawa dan segala2nya kepunyaan kita sekarang ni hanya lah pinjaman dari yg Esa... Kalau Dia nak tarik sekelip mata saja semuanya akan hilang.....

Jadi aku redha dgn kejadian ni..... aku belajar utk lebih bersyukur, sbb ramai lg org yg kurang bernasib baik berbanding aku.... bersyukur kerana aku masih lagi bernyawa utk menginsafi segala kekurangan diri.... bersyukur diberi peluang dan petunjuk dr Allah utk jd hamba yg lebih baik....

Just nak mengambil peluang dgn keberkatan Syaaban, dan kebetulan mlm td mlm Nisfu Syaaban....
Salam Nisfu Syaaban semua, nak minta maaf pada korang suma yang kenal atau yg xkenal, maafkanlah segala kesilapan sedar atau xsedar... diminta dpt halalkan segala mkn dan minum aku....

Semoga buku baru kita dihiasi warna2 pahala..... Ameen....



No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...