Followers

Monday 23 July 2012

Menu sahur dan berbuka

InsyaAllah kalau x lupa aku akan update setiap menu bersahur dan berbuka aku kt dlm  blog ni hr hr starting from today....

Disebabkan aku br terpikir pasal ni hr ni so, siaran tertunda utk puasa pertama dan kedua akan di upload dlm entry ini saja.... so utk menu buka mlm ni dan sahur utk besok akan diupload besok lah....

Sahur pertama Ramadhan 1433,


Nasi putih bersama kerisi goreng dan jugak sambal tumis ikan bilis...... sahur berdua, n tetiba Kek Ebby bgn nak mkn juga.....


Buka pertama Ramadhan 1433,


First round mkn nasi putih dgn asam pedas ikan merah.... asam pedas musti mkn dgn kicap... 2nd round after terawih mkn bihun sup tulang plak..... air sirap+sunquick.... Buka dgn sepupu sepapat yg sgt ramai kt umah M.Long... terawih pun reramai kt umah jer.... so lepas terawih suma stock layan bihun sup utk 2nd round.....

Sahur kedua,



Sahur kedua x brapa nak selera sgt, ulang lauk buka kt umah MIL jer... tempe pon dah sejuk... tp bedal jelah... ada tempoyak aku boleh mkn dlm mata terpejam pon.... nasi putih dgn kuah kari sket je, ikan x mkn... kari musti mkn dgn kicap jugak....

Buka kedua,



Berbuka dgn PIL family, menu yg simple jer.... Aku mkn x byk coz ada problem dgn tekak+telinga sket smlm.... Air sirap n kurma sbg pembuka.... Coklat kinder joy ni BIL beli utk bebudak kecik suma tp Kek Ebby x mkn, coz dia nak mainan jer... so aku yg mkn... sedap n mahal menatang ni....
Pas mkn cekelet tu aku amik nasi putih dgn ikan gelama masin sket n batang keladi asam pedas tu + kicap mesti ada....

Sahur ke-3,


Balik dr rumah PIL dah lmbt... kul 11.30pm br smpi umah... n aku xde tapau pape pon utk sahur... Plus letih melampau x tau nape.... So sahur pg td aku just msk Mee Suah dgn telur jer.... simple n kenyang.... 

Ok... habis ganti siaran tertunda....
Nntkan menu berbuka mlm ni di entry besok k....

Selamat Berbuka semua.....

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...