Followers

Wednesday 25 November 2009

Bisnes Nasi Lemak dan sandwich

Hari ni 2nd day mencuba... semalam training... Ucu xbuat nasi lemak so aku try le ganti smlm...

Feedback yg aku dpt kat Cafe opis xberapa best pg ni... Buat aku down sekejap lah tadi... mana xnya... bangun kul 3.30... sampai kul 11 mlm td baru aku tido blk... sampai pening kepala dah... pastu Akak cafe kata bebudak opis kata xsama la dgn yg selalu... memang lah xsama... tgn lain yg buat kan? mcm mana nak buat sebiji cam ucu punya... tp diaorang kata ok lah... coz nasi byk... Yang hntar kat opis sebelah pun diaorang tnya dah tukar org ke? Smlm tu testing je... packaging pun mcm hampeh... sbb xpernah buat... 1st time... give us time to improve ok... nak kena minta SOP kat mama mcm mana nak buat sambal mcm dia punya yg sgt menyengat....

Takpe takpe... dugaan nak memulakan perniagaan... ada yg suka ada yg xsuka... lain org lain selera... xpe aku try improved di masa2 akan datang...

Hari ni hantar nasi ucu kat Cafe opis n opis sebelah cam biasa... Tapi aku ngan Mimi pun buat 32 bungkus utk test market... 20 Mimi jual, lagi 10 aku try letak kat pantry, n lagi 2 Mr.Daddy try jual kat budak opis dia plak... pastu ada jugak aku try letak sandwich kat pantry... Sandwich telur n sardin... xtau le boleh jalan ke tak?

So far, xde berita lagi mcm mana sale... once dah ada berita akan ku update....
Minta2 sale ok le... Amin...

2 comments:

  1. salam. hai kak...
    walaupun cerita akak ni tahun 2009, ianya tetap menarik minat sy nak membaca nya. muahaha.
    baca pasal bisnes sandiwsh ni.. saya ada plan nak jual sandwish kat kedai² nasi lemak. huhu.. yelah kan, tiap kali sy g kedai beli sarapan, asik² nasi lemak n kuih².. sandwish xde langsung. bosan dah dgn nasi lemak. huhu...
    so akak, ada advice tak.. utk permulaan nak buat berapa byk..berapa jenis..
    harap sgt² akak balas komen sy ni. hikhik.. :)
    x pun, emel terus kat sy.. miahahha
    jasmeen85@hotmail.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe... dah karat dah bisnes sandwish... sy jual dulu rm1.50.. telur, sardin and tuna... kena tgk market gak... n nak letak kt mana sandwish tu... kalo ramai org, boleh le letak byk... dulu sy buat 1 pack jumbo gardenia utk setiap jenis.. dpt dlm 10pack sandwich setiap jenis... tp tu mmg dah ada order tetap.. ms kt kolej dulu runner kt blk2 jual memlm... round smpi habis sandwish...

      Delete

Budak Comel yg komen...