Followers

Tuesday 20 October 2009

Papa Saadom

Setelah dekat 2bulan sejak puasa hari tu tak tgk wayang... Malam tadi aku start tgk wayang semula... Citer apa kali ni?
PAPADOM....
Citer ni menarik... aku memang xsabar nak tgk citer ni... coz cite ni dah menang byk anugerah sebelum keluar diwayang lagi.... aku memang suke tgk citer Afdlin... Dia memang best.. kreatif... kelakar... cute... selamba...

Citer ni bukan kelakar semata2... msg dia tu bg impak maksima kat penonton... td aku baca note dekat Facebook profile Afdlin... kata die heart fan kan... dia kata watak dia dlm citer ni memang watak dia yg sebenar... workoholic but in the same time willing to do anything for his kids...
Selain Afdlin, watak Khiriah sbg isteri Afdlin pun kelakar juga... walaupun watak dia dimatikan separuh jalan... Afdlin wujudkan semula watak Khiriah ni dlm bentuk khayalan Si Saadom yg jual Nasi Kandar, lakonan Afdlin ler... Bini dia mati pastu hidup dia hanya utk Miasara lakonan Liyana Jasmin sbg anak Saadom... Gile 24/7 mesti ada dgn anak dia je... xpernah tinggal... g rombongon sekolah pun ikut, g jambori pengakap pun ikot, g sekolah hantar sampai pintu kelas... dia kongkong habis lah anak dia... xbebas langsung... sanggup tinggalkan restoran Nasi Kandar dia, menyamar keje jadi tukang kebun semata2 nak perhatikan anak dia kat UiTM...

Banyak adegan adegan kelakar yg buat aku tergelak terbahak2 kat dlm wayang tu mlm tadi... Daripada 5 *  aku bg 3 *....
Jom g tgk PAPADOM kat wayang skang....

2 comments:

Budak Comel yg komen...