Followers

Monday 12 October 2009

Datang beraya, dan pelempang yg aku dpt...

HA!!! baca title je dah propaganda kan? bleh jadi author utk head line surat khabar x aku? huhuhu... Tapi betul ye... satu perkataan pun xsalah dari title tu... memang aku kena lepuk time datang beraya...

Alkisah...
Budak2 junior sekolah aku kat Klang dulu... Sek Tengku Ampuan Rahimah nama penuh sek tu... diaorang plan dari last 2 weeks nak serbu umah Cikgu Mashitah... Warden kitaorang yg very disayangi dulu masa duk Hostel kat STAR...

Mula2 bunyinye dari suma budak2 ni, mcm ramai je yg nak g... tp sudah nye adalah 5 6 org je yg follow... suma budak junior aku le... budak2 ni habis le duk kat ctu sampai form5... aku sampai form 4 je.. pastu aku blah SAAS...

Rumah cikgu dekat lah jugak ngan Masjid KLIA tu... janji melayu jugak lah ye budak2 ni... janji kul 2 kat masjid... aku sampai kat Masjid tu dah kul 3 pun ada sorang je yg dah sampai... Sempatlah Mr. Daddy aku solat zohor dulu kat masjid tu tunggu diaorang... Organizer xsampai jugak lagi... coz dia pun menumpang... sampai sebiji lagi keta... kami pun decide nak grak dulu...

Memang tempat jin bertendang ye kat situ... yg ada hanyalah kebun kelapa sawit yer... tp nak cari umah cikgu memang xsusah... jln lurus je...

Sesampai disana, kami pun bagilah salam... budak2 ni masuk le dulu... last skali aku... bile tiba time aku masuk... Cikgu tnya...
" Ni sapa?"

itu aku memang dah agak... mana sama zaman sek ngan skang... double dah figure aku ok... kalau xtenung betul2 xperasan lah...
Pastu budak2 ni bgth
"ni Kak AdD"...

mula2 cikgu blur 2 3 second... "AdD, yg mana ek"

pastu aku senyum... terus dia

"owh!!! ni budak nakal yg mcm jantan tu ek? Ya Allah, ko AdD"

sambil dia pok pek pok pek (itu masih sama seperti dulu ye) tgn dia xnak berenti plak menyepuk muka aku... kiri kanan plak tu...

"Ya Allah ko AdD, dah beranak satu dah... xpercaya lah aku..."

antara perkataan yg kuar dari mulut cikgu... Itu suma memang sudah ku jangka... tapi kena sepuk tu, xberapa ready lah...
Itu memang perangai dia... dulu memang aku dah rasa... walau pun dia xpernah ajar aku... kena lepuk dgn dia memang dah biasa masa kat hostel dulu... biasalah budak nakal... tp dia xleh nak buat apa... coz anak2 dia suka kat aku dulu...

dari si Didi, Nana, Nami.. masa tu ada 3 je anak dia... 3 3 tu suka melepak kat dorm aku...

"nak main dgn Kak AdD"...

kadang2 aku siap menyorok tu dari diaorang... paling xlarat nak layan si Nana.. gediks skit budak ni... xjumpa aku kat dorm cari aku kat prep, ampaian, tanya kat akak dorm lain...

"Nmpak kak AdD x?"

So cikgu, cam mana dia marah pun ngan aku, anak2 dia sket2 Kak AdD itu, Kak AdD ini... lepak umah dia itu biasa.. rasa cam baby sitter pun ada gak time tu.. kalau aku xde, 2nd choice diaorang ialah Kak Raja... aku ingat lagi..

Masa aku msk dlm umah dia, nampak 2 org budak, yg sebijik cm si Nana dan Nami..

"Eh!! xbesar2 ke budak2 ni" kata aku...

rupa-rupanya itu tmbahan 2 org lagi... adik diaorang..
Borak punya borak... mknn yg dihidangkan, Bihun Hailam air tangan ayahanda... dia memang suka masak dari dulu lagi... sedap lah sama je mcm dolu2 gak...

Rumah cikgu... fulamak.. utk org seni mcm dia, patutlah... tp for me umah dia cantek, ok, tp too crowded... terlampau byk bunga2... tapi aku salute lah... xde sikit habuk pun kat suma bunga2 tu... rajin betul org tua ni membersihkan bunga2 plastik dia yg melambak2 ni... kalau aku... MEMANG TAK LA...

Pastu, kat bawah tangga tu biasa ada bilik stor kecik kan... dia buat bilik tu jadi bilik barby doll anak dia.... cute lah... comel je...
dan anak perempuan dia yg kecik tu nama dia Alin darjah 5, bukan main rajin melayan si Ebby... bagus... boleh jadi baby sitter...

aku dok borak2 dia yg dok kejar Ebby yg meneroka seluruh rumah tu... semua benda di godek nye... nasib semua table vassle cikgu plastik.. kalo x berpeloh gak le aku nak menggantinya... sungguh buas anak dara aku tu ye...

Dah duk sana lebih kurang 2 jam tp si organizer x juga sampai... alasan: jam... xpelah.. aku minta grak dulu coz dah ptg... n anak dara aku tu dah mengantuk yg sebenarnya...

Our day trip end at umah cikgu mashitah hari tu... blk umah, mandi manda... nak masak memang xlarat... so kami mkn kat luar aje.. Mr. Daddy yg lapar... aku x... ikut aje le...

Kesimpulannya...

Cikgu Mashitah masih seperti dulu... walau kat mana pun dia mengajar... dia tetap sama...

last but not least, Selamat Hari Raya Cikgu, thanks for everything... Maaf Zahir dan Batin...

Aku memang tak teringat langsung nak amik gmbr... nnt tuggu budak2 ni upload kat FB jelah... tp xingat le... ade ke diaorang amik gmbr aku... huhuhu.. what ever pun.. Ok lah trip tu...

2 comments:

  1. salam kenal...awak org klang ke Aad?

    ReplyDelete
  2. x... tp belajar kat STAR Klang dulu... duduk hostel... nape?

    ReplyDelete

Budak Comel yg komen...