Followers

Thursday 8 October 2009

Ho Ho Ho bahaya ni....

3hb 10 bersamaan hari Sabtu... adalah hari yg biasa aje... (aku kata biasa coz actually its need to be unusual, coz its my birthday).. Tahun ni xde kek or hadiah, yg ada cuma ucapan dari Mr. Daddy diawal pagi ketika aku sedang tido... xkesah pon ada or xde hadiah.... aku paham skang ni kami memang kekeringan sebab gaji masuk awal kan masa raya haritu... so aku xkesah... pada aku birthday is just a normal day as the others...

Weekend di bulan Syawal ni biasanya penuh dgn Open House sana sini... For us, this saturday its a day utk berehat dan bermalas-malasan... coz xde open house yg perlu dihari accept for one... petang tu... di Rumah Sheddy... Dia buat BBQ raya mcm Hot FM la pulak...

Tapi pagi tu Azli (member Mr.Daddy) dtg beraya... dia call smlmnye lagi bgth kata nak dtg pg tu... so aku just prepare simple breakfast je utk diaorang dan kitaorg sekali lah... Menu pg tu ialah Mee Goreng Basah....

Lepas diarg blk... Aktiviti biasa ialah lepak sambil tgk tv... sambil kain dlm mesin berjalan... layan Ebby sampai lah kepetang.... Dlm kul 5 lebih Azli call nak ajak g umah Cha'a (member Mr. Daddy jugak) sama2... So aku pun nak g mandi... sekali tiba-tiba....

Aku bukak sepentot aku ada cecair pekat mcm darah... tapi xbyk... sket aje... aku rasa terkejut n panik sikit lah... ala xbest la camni... ada problem apa lak ni an... dlm kepala otak aku, kalau x placenta punya problem gugur.... tp darah sket je... gugur x logik kot...

Terus aku bgth Mr. Daddy.... pastu dia tanya aku balik... "nak g klinik ker? tulah awak xnak g check up cepat2 nak tunggu apa ntah?" aku jawab balik... "ala, masa Ebby pun dah 4bln jugak br pergi, Alhamdulillah sihat je Ebby tu" Besok jelah g An Nur aku kata...

Ptg tu lepas g umah Cha'a kitaorang g umah Sheddy jugak, walaupun dah lmbt, n walaupun dah jadi mcm tu.... aku dah terus down bile dah jadi benda bleeding2 ni... padahal bukannya sakit pun sblm tu... nmpk je darah tu terus tetiba rasa sakit plak perut ni... Psyco betul...

Besok byk destinasi nak di pergi... Aku tak rasa sakit, tp mental setting dah mengganggu sistem aku... tp raya tetap beraya.. destinasi pertama Hospital Pakar An Nur kt Bangi... dekat ngan umah Is... pastu bleh terus g open house umah dia...

Apa yg aku khuatiri telah disah kan oleh doktor... Buat scan and amik ukuran semua.. then dia kata uri (placenta) aku senget ke kiri sket... tp dia kata xyah risau sgt coz utk first trimester standard lah uri ada kat bawah... nnt dia boleh naik balik... lagi pun masih terlalu awal nak dipastikan lagi... Masa tu dia kata usia kandungan 16minggu 2 hari... kalau harini dah nak masuk 17 minggu lah.. kurang 3 hari je lg...

Tapi, aku lenjan jugak g open house hari tu... sampai kemalam... doktor bg MC utk besok, raya sakan lah...

Balik mlm nak tido... perut aku memulas2 grrrgrrr... berangin semacam... rupa2nya aku kena food poisoning... 4 kali aku bgn mlm tu utk membuang... Erk... nasib baik ada MC hari Isnin..

Nmpknya bukan aku saja yg tercirit birit... Mr. Daddy pun sama... dgn beberapa orang member kat office...

Bile boss aku tau pasal placenta aku tu... dia xkasi aku g jenjln byk.. angkat benda2 file... suma diaorang nak buat sendiri... jadinya aku mcm x keje lah... hahahahha... tp boring jugak lah...
lenguh bontot dowh duduk aje...

Hopefully this thing will over n hopefully uri aku naik semula... coz aku xdpt bayangkan kalau aku diarahkan bed rest oleh doktor... admitted kat hospital lelama... nnt kesian kat Ebby dan juga Mr. Daddy... risiko kat aku dan incoming baby jugak... tidaklah...

so as solutions, no more badminton, no more stares, lif saje lepas ni yer, no more hills (mcm aku pki hills sgt), no more angkat2 brg... dan aku akan jadi puteri yg dimanjakan... seronok memang seronok... but this is not me at all... boring n not advanture... but what to do its for my own good and aku xnak menyusahkan org...

kalau kena admitted nak minta tolong sapa jaga Ebby? aku sgt xsuka kalau org lain yg uruskan dia... cukuplah seharian aku hantar kat Ucu.... nnt dia tak reti beza mana satu Mommy mana satu yg bukan Mommy... xke sedih... kalau dia lebih rapat ngan penjaga dia berbanding aku...
Ooooh tidak!!!! No No No... I will never let that happen... Never ok...

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...