Followers

Tuesday 26 June 2012

Kenangan Manis ber-tragedi

Bukan kenangan manis aku.......

16 Jun 2012 sentiasa akan jd sejarah manis ber-tragedi buat bestfriend En. Daddy si Do..... It his wedding, for sure kenangan manis kan.... apa yg tragedi nyer?

Majlis perkahwinan paling tragedi pernah aku attend lah ni.... dah lah jauh di Temerloh, dgn tgh bulannya lg, pitih kurang.... [aku xyah tgh bulan, msk gaji je habis dah duit] gaji buat byr hutang je...

Berani sungguh mereka buat keje, dekat kawasan kenduri org yg ramai2 ni.... selamba badak 3 biji kereta mereka pecah dan mencuri segala yg sempat dicapai....

Alaaaaaahai...... salah satu kereta itu adalah Persona SE merah kepunyaan aku..... hmmmm.... rasa nak nanges sambil suap lauk kenduri yg langsung dah x rasa sedap bile dgr kereta kena pecah....
Tp aku gagahkan menyuap nasi ke mulut Dak Bolat2 Encem yg xtau apa2... sedap je dia kunyah ayam msk marah tu aku tgk.... tp aku dah x lalu.....

ceritanya......
xsmpi 20min duduk kt table kenduri... tetiba wife Toran (BFF Mr. Daddy yg konvoi skali dgn kitaorg) datang dgn muka cemas...

"Wan! Wan! Sorry yer.... cermin keta korang dah pecah" katanya...

Mr. Daddy yg br sudah basuh tgn, n tgh menghirup sirap terus terbangun dari kerusi n berlari nak g tgk keta...

"Habis" perkataan pertama yg berlegar kt kepala hotak aku.....
"Confirm" perkataan seterusnya......
Toran parking sebelah kitaorg, wife dia g patah ke kereta nak amek bubur anak dia....
Dia pandang muka aku dgn muka serba salah.... alahai...

Aku masih tenang, menyuap nasi ke mulut Bolat Encem.... tetiba Mr. Daddy dtg blk, sambil termengah2... tnya aku

"Bawa beg x? Letak kt mana?"

aku dgn muka yg mcm dah xde perasaan, n yg pelik aku mcm redha je... n dgn x bermayanya jwb....

"x bawak, letak bwh seat" pastu dia pun berlari blk ke sana utk confirm kan yg mmg betul xde bawah seat....

Mula aku ingat keta aku sebiji je yg kena... mungkin naseb x baek... n aku terpikir yg dia nmpk Mr. Daddy punya playbook yg dia selit kt celah sit dekat gear box tu.... so aku budget dia sebat benda tu jugak... tp Mr. Daddy kata benda tu ada... dia x amik....

Aku habis je suap Bolat Encem, kitaorg pun keluar dari Dewan.... ada gak terdengar mc announce pasal pecah keta... n aku pun confident keta aku lah tu.... rupanya dia mention ada keta lain gak yg kena..... sbb bile kuar br aku nmpk ada keta sebiji lg yg dikerumuni org n tgh kecoh2 kt situ....

Tp diaorang x kecoh kt kereta aku pon.... rupanya kereta lg satu tu yg pecah tu kereta cousin kepada pengantin... n barang yg hilang dlm kereta tu termasuk juga barang pengantin.... Patut lah diaorang kecoh.....

Warghhhhh!!!!! nak meraung pun ada.... tp ms tu aku tetap tenang, senyum sambil geleng kepala.... pastu terdengar diaorg kecoh2 sblm kitaorg smpi ada sebiji lg dah kena pecah gak around kul 11-12...
Apalah bangang tuan punya rumah aka penganjur majlis.... pg td dah ada kes, kenapa lah x letak rela or org utk berjaga-jaga....

Kereta aku dgn Dewan tu dekat je.... kereta cousin Do tu lg lah dekat... keta aku selang 2 3 biji keta je dgn kereta cousin si Do... keluar Dewan terus leh nmpk keta tu.... buta ke semua org yg dekat dewan tu... xnmpk ke ada org pecah kereta.... ke diorang x amik pedulik...

Aku pun ikut 1 keta dgn Do yg masih complete berbaju pengantin warna purple, keris n tanjak pun x cabut lg pegi buat report polis.... Dah lah lembab Polis Mentakab.... nak panggil pegawai penyiasat n cameraman datang amek gmbr n finger print pun lembab... on standby tp x standby pon....

Balik dr balai g pasang cermin br terus, malas dah nak g balai blk.... dekat situ je kedainya... Tokey kedai tu kata hr ni je dah 5biji keta cermin pecah area situ.... Korang nmpk x, diaorang punya Ops besar-besaran....

Taubat pasni aku x nak g kenduri kt Temerloh dah......

Apa yg hilang? tggu lah entry aku next.... sbb aku masih bersedih....
Sob.... sob.... sob.......
Gambar sekeping pon x sempat amik... sbb tgh kalut.... nak kena tepon bank bagai.... nak block ATM card... Mmg tragedi lah.....

Tggu sambungan besok yer........................... sedey lah weh!!!!!


No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...