Followers

Wednesday 6 June 2012

2 bln x bersiaran

Huish sgt lama x bersiaran... ntah lah... mcm dah malas giler nak menulis blog....
Hari ni plak tetiba terasa mcm nak update blog....
Tp xtau nak cerita apa.....

Bedal jelah... korang pernah dengar FanRun... Anjuran TM... Utk support team Malaysia ke Olympic...
Alah selalu kuar kt Hotfm iklan dia... aku tau pun dr HotFm...

Aku dgn bangganya telah register utk join FanRun tu... huhuhuhuhuhu...
Tetiba je rasa nak join lari2 cam tu... dulu ms sekolah, dak dak panggil merentas desa....
Tp bila dah dewasa sket ni, biasalah semua nak nmpk grand....
Kena lah tukar name yg glamour2....
Ada 2 kategori.... 7km n family run 3km....
Lama giler dah tinggalkan dunia lari berlari ni, xconfident aku leh lari 7kilo, so aku amik 3kilo je utk family and fun... umur minimum utk kategori ni 7thn...
So bleh ajak anak2 lari sama.... anak aku x ckp umur lg....
Register still open kalau x silap aku... check kt sini kalau nak tau details TM FanRun

Eventnya 17 June 2012 kt Dataran Merdeka... So mmg x sesuai nak panggil merentas desa coz kita nak merentas town KL... Dah dekat dah kan tarikh nye.... sebenarnya aku confident dgn x confident je nak lari.... boleh ke aku nak lari 3kilo ni kan? setakat main futsal yg lari sekali sekala pon kengkadang pancit...

Saje nak challenge diri sendiri... beside x rugi pape pon coz, boleh burn calorie, boleh dpt maddle kalau habiskan 3kilo, dpt baju panthera Malaysia lg... bj ni RM60++ xsilap aku...


Register FanRun ni RM40 je... dah untung dah kt situ...
Lagi boleh bg sokongan mantap kt kontijen Malaysia yg nak g Olympic yg dah xlama lg ni....
Excited + nervous... almaklum 1st time....

xde lah 1st time sebenarnya dulu ms sekolah selamba je lari 3-5kilo tanpa henti... tp sejak dah beranak pinak ni kurang active dah pon... jogging pon kadang2 bile ada masa... main futsal pun seminggu skali, kadang 2kali... mana leh compare dgn zaman remaja yg gemilang dulu... training hoki hari2... 5round padang bola hari2 pki padding keeper hoki selamba... tu sbb selamba je 3-5kilo non stop...

Supaya aku x termuntah ms berlari nnt aku skang ni sedang prepare utk menyiapkan diri aku utk larian tu nnt....
Baru je beli kasut... sbb kasut Bata aku dah tercabut tapaknya... kena lah beli kasut br.... cari punya cari kt Al-Ikhsan, secara x sengaja terminat kasut yg ada Nike+ punya potch ni...


Kebetulan... aku kan ada Ipod touch... so tetiba excited nak guna gadget2 ni.... Buatlah study sket... nnt aku cerita kt next entry pasal Nike+...

So start Monday kelmarin aku pun memulakan larian, blk keje g Tasek Cyber cuba lari 3kilo... Tasek tu 1 round 1kilo... so aku kena lari 3 round tasek...

1st day start lari blk, mmg rasa semput nak mati... mcm nak pecah dada aku ni nak lari 1kilo pon payah.... 800meter  je leh lari, jln kejap sambung lari blk, ulang smpi 3 round...
Dpt habis dlm 30min++... slow jugak lah tu....
Ni recordnya menggunakan Nike+GPS punya apps.... accurate jugak sebenarnya....


So target aku.... supaya aku bleh habiskankan 3kilo within 20-30min.... ada masa dlm 11 hari lg utk training.. bukan nak menang, sbb aku xsure ada hadiah utk top 100 ke tak, sbb dia kata semua yg habiskan larian dpt maddle... so menang kalah tolak tepi...

Target dpt habiskan larian within 20min-30min dah boleh berbangga dah... ada jalan sesikit pon xpelah... Kalau bleh kurang dr 20min lg terbaek....

So korang doa doakan lah aku berjaya mencapai target aku... ptg ni ada main futsal... tp sempat kot kalau nak lari kejap sblm main futsal...

Good Luck... sapa yg nak register aku rasa masih open lg registration dia... gi lah check...
Support Team Malaysia yg akan ke London nnt...

Go Team Malaysia!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...