Followers

Thursday 29 March 2012

Blackberry Cheese Tart

Alkesahnya....
Aku terpaksa makan cheese tart yg aku terpegang kt cafe opis ni.... yg sekecik duit 50sen tu.... Bila aku tnya dia kata RM1.50 sebiji.... nak xnak aku terpaksa mkn dan bayar coz aku dah pegang....
Kalau mahal dan aku teringat2 bile mkn aku tak kesah... tp masalahnya x sedap langsung...

So rentetetan dari itu aku pon berniat dlm hati... aku musti try buat cheese tart ni....
Since Monday aku meng-Google mcm2 resipi dan juga meng-Youtube cara2 nak buatnya....
So mlm td siap lah Blackberry Cheese Tart aku.....
Layan step by step je lah.... yg mengambil masa 3 hr utk siap... sbb aku buat sambil rilex2 tgk tv mlm2....

Yg doh ni siap hr Isnin...... simpan 1 mlm.... hr selasa br aku penyekkan di acuan.....

mcm ni....

First timer.... agak tebal.... tp resipi ni sedap.... coz shell tart ni rangup....

Yang dah siap bakar.... at the same nite aku buat cream cheese jugak... siap alter bahan ikut apa yg ada..... dlm resipi tu kalau simpan 2 3 mlm nnt dia pekat lg sedap... so aku simpan lah dulu.....
Mlm tu jugak aku msk sepah Blackberry dan Strawberry yg aku blend buat air.... sepah dia tau....
mcm smph jugaklah... jd jem.... sedap tok'.... menjadi jem blasah aku....

Ni gmbr 2 budak tukang kacau....

Third day... smlm lah.... filling dah ready, cream cheese dah ready, shells dah ready.... tinggal nak isik kan jer.... Smlm blk dr Uptown Mines... aku buat... mcm biasa pembantu dua org ni mestilah nak interframe....


Yang dah siap.... tada.... belasah je x secantek org2 pro buat le..... Cream cheese masih agak cair... coz aku suka2 ubah resipi.... tp xpe... kita cubalah masak kan....


Dalam oven.... sepatutnya 5min... tpaku tmbh coz dia lembik lg....


dah msk tggu sejuk n bleh simpan dlm bekas kedap udara... simpan dlm peti ais... yg ni dah siap bungkus utk kengkawan kt opis.....

resipi nnt aku tepek eh... Bos ajak kuar lunch sama... Yeay!!!! lunch free lg.......

2 comments:

Budak Comel yg komen...