Followers

Wednesday 1 December 2010

Sudah tiba masanye

Utk mengganti/menukar hp br…. Hp Nokia 3120 Classic ni dah sebaya Ebby… bukannya tua pun kan… kalau manusia boleh dikategori sbg baby lagi….


Tp dlm record, dia dah
-masuk jamban kat petrol pump toilet sekali,
-jatuh ke lantai dan bersepai beratus kali
-jadi teether utk 2 org baby
-dah calar balar confirm
-casing dah mcm kena kurap
-kadang2 pekak

Apa lagi ek yg boleh guna sbg alasan nak tukar phone br? Ha!!! Yg paling tepat jelous dgn org sekeliling yg pakai blackberry, iphone, dan segala macam smartphone tok nenek semua la…

Nak pakai smartphone aku ni ganaz org nyer… senang je nak baling2 handset… kalau x aku yg baling pun, 2 budak cute kt umah tu yg baling… kalau diaorang x baling diaorang hempas, kalau diaorang xhempas diaorang mkn/kunyah buat teether sebab gusi gatal nak tumbuh gigi…

So camno… xmerasakah aku pakai smartphone?

No no no…. this time aku nak gak try pakai smartphone… ala bagi can la sket… smart x smart sgt lah… dlm list 2 je.. budget below 1k…

Sama ada Nokia C3


Ataupun Nokia E5

Dua ni jelah yg dlm budget aku setakat ni… murah2 pun murah… design, function, application suma ok… meet my requirement….

Cuma kalau nak amik E5 aku kena tunggu lah lagi sbln 2… nak kompol duit duit dulu… kalau C3 mmg dah bleh beli anytime tp aku masih xtau nak buat pilihan C3 or E5…

Yg membezakan 2 hp ni hanyalah camera 2mp dgn 5mp… C3 xde 3G, E5 ada…

2 2 ada wifi… tp bila difikir balik and membuat hati ku berbelah bahagi ialah aku dah ada ipod touch yg ada wifi so no use aku beli phone yg bleh wifi je… of coz nak yg up sket an… [berlagak]

Rasa mcm kena buat sembahyang istikharah ni…. Payah2… nak buat pilihan pun payah…

2 comments:

  1. touchberry lagi murah :)eliss pun lama gak ni tak tukar hp.dh masuk 2 thn :p

    ReplyDelete
  2. touchberry yg mana satu plak... ala xreti guna phone lain selain Nokia la...

    ReplyDelete

Budak Comel yg komen...