Followers

Friday 2 December 2011

Saham turun 11211

11211 tu tarikh semalam.... jgn blur blur eh....
Apa yg buat aku cuak?
Ni ha!!! Si Bolat2 Encem ni....


Cer tgk kt dahi dia tu.... koyak dah kulitye... nasib baik x dalam...
Jangan terpedaya dgn mata stim tu eh.....

Ceritanya... Masa kt opis ptg semalam.... tetiba dpt call drpd Ucu... Bunyi mcm menggelabah... Sambil berlatar belakangkan suara budak nakal ni tgh melalak.... 1st thing yg aku dgr dr Ucu...
"Lin lambat lg ker?"
dgn suara Dak Ameen yg mcm petir kt belakang tu...
pastu aku just dgr dia ckp
"Tangga.............darah dah berenti dah..............."
yg dot dot tu maksudnye xdgr le apa yg Ucu ckp...
terus aku tnya sapa?
"Ameen"
and straight away aku tinggalkan keje aku and terus blk..... 6.30 aku grak dr opis kul 7 br sampai umah ucu..... on d way tu aku call le Mr.Daddy... Dia kt opis lg... ingat nak suh dia tinggal motor kt opis aku dtg amik and blk naik keta jelah 2 org.... senang, sorang drive sorang pegang anak... sementara nak g klinik....
tp x jd... aku terus menuju umah ucu... Mr. Daddy pun terus naik moto dlm kebasahan hujan... (ayat x hengat)
On d way nak smpi ke umah ucu tu... dada aku punya berdebar2... kaki siap menggigil2 lg... cuak gila.... kot kot la teruk.....
Dah le hujan lebat... mmg sejuk sgt la...
Jalan jam pulak... kul 7 br smpi...
Elok je aku smpi.... budget2 dia masih lagi melalak2... yelah cedera katanya...
TAPI.....
Sampai je aku kt muka pintu.... Si Budak Bolat2 Encem yg dikatakan cedera tu bleh plak terloncat2 mcm xde pape yg berlaku.... main kepala angry bird.... nampak je muka aku.... berlari ke muka pintu...
"Mi! Mi!, Atit!!!" sambil pegang kepala...
dah pandai mengadu.... 
Fuhhhh!!! lega rasanyer....
Aduyai adik oiiii!!! bikin Mommy cuak lah......



Nasib x dalam....kulit je terkoyak sikit... and benjol sket ler... darah pun xbanyak ucu ckp.....
Ucu kata masa jatuh tu dia nanges sket jer... yg dia melalak ms dia call aku tu... sbb dia basuh luka tu... pedih tu yg dia melalak.... Ucu dah siap letak minyak gamat....
Geleng kepala aku banyak kali......
Aduyai... aku bw je blk terus... x g klinik pun... coz aku rasa buat kena gelak je dgn Dr. Chan nnt.... tp dlm hati risau jugak... Mr. Daddy pun kata x yah g klinik... Sebabnye dia boleh menggelenjan cam biasa.... mcm x sakit pape pon.... so xyah le...
Balik tu aku just tuam dgn kain panas je.... bg kurang benjol....
Nasib baik x kena bucu tangga.... kalau x confirm berlobang kepala anak aku....

Ni lah dia koyak nye dari jarak dekat.... horror jugak bile tgk gmbr besar2... tp sebenarnya 2cm je...

Dgn kelasakan dia yg super hiper (betul ke eja tu?) tu, mmg senang le nak cedera cenggini... Mmg dah boleh jangka.... n payah nak ngelak.... ni Alhamdulillah le x teruk..... hopefully xde lg le pasni....

Anak2 korang ada yg pernah berjahit? cobe cerite skek.....

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...