Followers

Tuesday 27 December 2011

My Kid's Super Sleeping Buddy

Sleeping Buddy?

apa kejadahnye itu?

Sleeping Buddy ni yg aku paham, ialah barang2 atau sesuatu yg mesti ada waktu nak tido... kalau xde payah nak tido, kalau boleh tido pun xlena....

Jgn ckp anak2 aku... aku sendiri pun ada sleeping buddy yg menemani tidurku dr aku kecik smpi lah aku dah jd mak budak ni... Anyway aku ada 2 sleeping buddy... 1st bantal kekabu lembik aku tu, dpt ms br kahwin... kalau boleh g memana pun yg overnite aku mesti nak bw.... 2nd one is my on thumb... aku xleh tido kalau x isab jari... jgn gelak eh!!! itu adalah habit aku dr kecik... payah nak buang.... korang nak ckp apa korang ckp le... ada aku kesah!!!!

Itu aku... entry ni ditulis untuk contest My Kid's Super Sleeping Buddy.... anak2 aku je yg layak joint contest ni... so xperlu aku nak upload gmbr aku yg comel sedang peluk bantal busuk sambil isap jari tu kan... fuhhhhh!!!! selamat den.... hahahhahahha....

So sblm aku nak letak gmbr sleeping buddy anak2 aku ni.. aku nak citer sket dulu...

Tecik2 Molek aka Ebby, dulu dia ada 2 sleeping buddy... tp skang dah buang 1 and tinggal 1.... Dulu dia susah nak tido kalau xde punting dan selimut busuk dia tu... tp ms umur dia 2thn aku berjaya membuang tabiat hisap punting dia tu... fuh!!! lega dia x ikut aku isap jari...  tp kesian tgk dia ms dlm period nak melupakan punting dia tu... hari2 dia tnya "atin kakak ne? Mommy uang pe?" ms tu dia pelat lg... kalau aku xkuat confirm aku dah terbelikan punting br ganti punting yg aku buang tu... nasib aku nekad...


tp bukan gmbr ni yg aku nak pertaruhkan yer.... ni gmbr ms dia masih isap punting kira2 a year ago...
Punting tu dah berapa kali tukar.. mcm2 kaler ada... selimut busuk dia pun ada 2 3 helai... teksture kain mesti sama... jenis lain dia x nak... but from 2 3 helai tu ada 1 yg mmg feveret dia....

And drumroll please......


This is the pic yg aku nak pertandingkan... both my kids with their Super Sleeping Buddies...

Bolat2 Encem aka Ameen with his new born blanket... dr 1st day dia lahir smpi sekarang, dia mesti nak bergumpal dgn selimut biru busuk dia tu sblm dan masa tidur.. Selain daripada tu, yg aku perasan perangai dia ms tidur ialah dia suka kaut segala soft thing dikeliling dia and kepit in between tangan and kaki dia... mmg sebiji perangai aku... Ameen mmg x hisap punting.. dulu ada punting tp dia x suka hisap pun... sebab dia suka isap botol susu je memanjang.....

Teksture 2 2 selimut ni mmg x sama... aku pernah beli kat dak Ameen blanket yg sama teksture dgn kakak dia punya... dia xnak.... sudahnya jd kakak dia punya la... So the green blanket yg menyelimuti Ebby tu adalah  feveret dia... beli kt Ikea.... Ameen punya blanket new born yg siap ada wooded pnya is from Anakku... beli ms dia belum lahir lg... Ameen love soft cotton, and Ebby love yg mcm baldu...

So hopefully dis entry is good enough utk aku menang buat kali kedua... hahahahahaha....

To Kak Lina, Thanks for the Shaklee... bagus sgt... dr nak demam terus x jd demam lepas mkn supplement yg K.Lina bagi tu... kalau boleh nak menang lagi... supaya boleh dpt free Shaklee lg... hahahahahahaha....

Oh ye... penganjur kali ni ialah:

BLING BABY by BLING BOUTIQUE.

Kalau nak joint or utk maklumat lanjut sile le tekan banner kt atas ni.....

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...