Followers

Tuesday 24 November 2009

New Link in New Window

Baru tahu mcm mana nak buat mcm tu... Thank to Lili-Precious for the info... sebelum2 ni memang tak tau... asyik ler buat link yg cam biasa... yg melenyapkan terus link ke blog aku ni... biasa susah dah nak dtg balik kalau dah tukar ke link lain di window yg sama kan... bila dah tau cam na nak buat... tidak lagi... pasni senang le visiter nak singgah ke blog aku semula...
Macam mana caranya... entry ni aku buat supaya aku xlupa dan senang ingat bila kita pernah try or buat berulang-ulang... so cam ne caranya senang aje...

1. First buat entry mcm biasa yg ada link2 yg korang nak masukkan... Contoh aku nak citer pasal n nak ajak korang suma singgah sana and joint... and aku tulis mcm ni:-
"Blog ini menarik silalah berkunjung kesini MomBloggersPlanet"
2. Highlight kan perkataan "MomBloggersPlanet"
3. Pastu klik link, kotak url akan keluar n masukkan url MomBloggersPlanet. Then klik ok.


4. Lepas tu perkataan MomBloggersPlanet telah bertukar warna dan ada line bermakna sudah
dilinkkan.


5. Klik "Edit Html"
6. Pada keyboard tekan Ctrl+F. Kotak find akan keluar. Masukkan url dan tekan next


7. korang akan nmpk url ni akan di highlight diantara banyak2 kod html dlm kotak edit html tu... contoh ni ada kod dia sket je... kalau entry sebenar mesti byk lagi kod yg ada...


8. Tambahkan kod target="_blank" betul2 selepas link url yg dah di highlight tu. mesti selepas simbol /


9. Publish post and try lah link tu...
aku dah try dah...

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...