Followers

Monday 15 August 2011

2nd attempt


Selepas 1st attempt yg x berapa nak jd sebab kekurangan Choc Chips.. aku nekad nak try lagi sekali....
Kali ni aku beli chips bebanyak... tp cap giant je... nak beli yg Hersheys, tp chips dia gedabak2... aku nak buat cookies yg comel2 je utk raya... giant pun giant la... janji jd n sedap...

Senang je buat benda alah ni rupanya... Bahan dia pun simple je... Butter, brown sugar, sugar, tepung gandum/tepung naik sendiri, telur sebiji, n vanilla esen...

Punyalah payah nak cr vanilla esen musim2 raya ni... Kat Giant habis.. aku ingat kedai terpencil kt umah aku ni ada la kot... 3 biji kedai aku pegi suma habis... nasib baik kedai yg last tu ada... itu pun tinggal sebotol ngam2 utk aku... huih!! dah le tgh hari buta aku pergi jln kaki... dehydrate aku...

Semalam aku buat Choc Chips Cookies ni sblm buka puasa... kebetulan Mama and Mimi datang utk buka puasa... Masa dlm oven Babah dah terbau2 n jenguk2 kedapur... xsabar nak rasa... Dia le juga org pertama yg merasmikan betul2 lepas mkn kurma.. benda tu x dan sejuk betul lg...

Sudahnya, 1/4 balang je yg tinggal... nampak gaya kena buat lg le utk stok raya...
Tahun ni malas nak beli kuih raya... nak jimat... Aku plan nak buat je kuih bahulu, cookies ni, and kuih cornflakes favourite aku jer... lain2 mungkin beli kerepek je kot...

Sedar x sedar dah 1/2 bulan kita puasa... setakat ni belum ponteng lg... InsyaAllah x ponteng smpi kesudah kot... sbb aku bukan jenis ponteng puasa punya org...

Hari tu 1st time in my life aku diserang gastrik.. sumpah aku xpernah kena... So aku xtau yg tu gastrik smpi le aku kena inject bile jumpa Dr. Aku jumpa Dr. pun sebab kepala aku pening tahap gaban smpi dah muntah buih putih bagai... xsakit perut tu sbb aku x expect itu gastrik... br ku tahu gastrik boleh attact kepala juga rupanya... + blood pressure akan jd rendah... BP aku mmg rendah pun masa tu...

Korang pernah kena gastrik? Korang buka ke kalau dah kena attack dgn gastrik? Cer citer cer citer......

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...