Followers

Friday 16 July 2010

Nasi Lemak bukan lagi hanya utk breakfast

Percaya x korang kalau aku kata yg mantan Perdana Menteri kita Tun Dr. Mahathir xpernah mkn nasi lemak sepanjang hidup beliau... Bohong kan? aku pun xpercaya yg sebenarnya... tp betul beliau xpernah mkn nasi lemak seumur hidup beliau... itulah rahsia awet muda dia... ruginye dia...

Itu Tun Dr. Mahathir... jangan sama kan kita dgn dia... sama jugaknya berbezanya kita dgn Rasulullah...

NASI LEMAK.... Boleh kira dgn jari berapa org yg xmkn NASI LEMAK kt Malaysia ni... Lagi2 kalau yg siap dibungkus dgn daun pisang... marvelous de... Zaman budak2 dulu asal breakfast je Nasi Lemak... Nasi Lemak je breakfast... tak lari...

Tapi sekarang Nasi Lemak bukan sinonim dgn breakfast sajer... Lunch, dinner, supper, high Tea suma time org dah mkn Nasi Lemak....

So si penjual Nasi Lemak memang boleh bukak kedai 24hours mcm 7Eleven... Ada org beli punya lah... Aku dulu kan jual Nasi Lemak kt opis... skang dah xjual dah... xsempat... masa sgt mencemburui aku... huhuhu... maklumlah dah berjinak2 dgn business lain...

Alkisah, yg sebenarnya aku rindu nak masak Nasi Lemak... so last weekend aku msk le Nasi Lemak... tp disebabkan sgt awal aku bgn... Nasi Lemak aku tu bukan utk breakfast lagi dah...

aku bangun awal lah sebenarnya, tp smlmnye dah rendam bihun so terpaksa goreng bihun dulu lah... Nasi Lemak jadi lunch ler... ok apa....

Tengok budak kecik tu dah xsabar nak mkn...

pukul 2 mkn lunch...


Nota kaki: aku br perasan kenapa aku tak pernah amik gmbr nasi lemak bungkus aku dulu ek... siap ada watermark tau kt bungkusan aku tu... ish2 nape aku xamik gmbr ek?

1 comment:

  1. alaa... baru ni dah buat nasi lemak. wkend ni nak buat apa lak ye?

    ReplyDelete

Budak Comel yg komen...