Followers

Friday 8 May 2009

Hand Pain

It’s been a week my hand sick… donno why… suddenly je…tak bengkak, tak merah, tak biru… but sangat sakit sampai ketulang… dan sejuk sebelah tangan… and yesterday cannot tahan dah… pergi klinik An-Nur kat Bangi… sanggup g jejauh ke bangi tu… sebab pe… kena jimat duit… dah hampir kering dah ni.. Klinik Panel lah kata kan… jimat duit aku… tol aje yg kena bayar RM1.60x2=RM3.20…

Ok back to my hand… seminggu dah sakit.. tak tau kenape… nak grab something pun sakit… even yesterday I’m typing using single hand at work… xboleh blah dah…
Ada training futsal pun xpergi sbb nak g klinik…

Bukannya apa… sbb kat office ni ada sorang kakak ni dia terpaksa admit seminggu sbb lambat g check tgn dia yg mula sakit dgn sengal2… pastu doctor xtau kenapa dgn tgn dia… siap kena buat MRI suma… seram plak aku bile teringat citer “House” yg dia diagnosed pesakit dia dlm benda yg mcm terowong tu… (MRI lah tu)… aku takut jadi cam tu je… so aku pergi le klinik…

Biler sampai klinik, mcm biasa register suma… nurse panggil masuk… doctor tu tanya mcm2… cth soalan… “ada jatuh ker?” “ada terkehel ke?” “kat opis buat keje apa?” and others… then he picit tangan aku… muka dah lah mcm budak sekolah je… tak confident aku tgk doctor ni…

Dia kata tangan aku stress, jgn angkat benda berat2…dia bg ubat bengkak, walaupun tgn aku xbengkak… dia bg ubat sapu Menza, kat umah aku dah ada byk dah… pastu dia bg ubat utk me relax kan otot… and ubat tahan sakit…

Mungkin ubat otot tu ada effectlah sket… tgn aku dah kurang dah sakit.. kalau tak dia suruh dtg sana lagi kalau tak surut…

Fuh.. lega dah tak sakit.. kalau taka ku kena masuk terowong putih tu… seram rasanya utk mengetahui yg kita ada penyakit… minta jauh, minta simpang malaikat 44…

Utk itu aku nak sertakan doa utk sesiapa yg sakit,dan menghindarkan penyakit… elok diamalkan…


jgn ingat tuhan masa sakit aje… pesanan utk diri sendiri nie…

1 comment:

  1. oit..mummy..so skg cam ner? ok da ke tangan tu...

    mummy..sy da dpt tempat prac kt putrajaya presint15...so skg kena cr bilik sewa..klu de mane2 kontek hulur2 kn yer..syg mummy..hehe

    kiss kn budak muke shomel tu utk aku eyh...

    ReplyDelete

Budak Comel yg komen...