Followers

Monday 21 November 2011

Sabah Day 1

Salam semua....
Maybe a bit late utk cerita serba sedikit apa yg jd di Sabah sblm Raya Haji hr tu... tp aku tetap nak review... As you all aware aku and family bercuti buat pertama kalinya di Sabah pada 3-5 November 2011.... Its a first time for both of my kids... diaorang xpernah naik flight... and diaorang sgt exited bile nmpk bapak punya besar flight kt airport....
Ebby siap ckp... "Wow!!!! besar tuuuuuuuu. selalu kecik je kakak nmpk"

On 3rd November we all gerak dr rumah dlm kul 10 lebih... Abg Seli (BIL) hantar smpi LCCT... Flight kul 12.50pm.. Flight grak lmbt sket dari schedule.. Dlm kul 1.05pm camtu br dia take off... Dlm flight, bile dak2 steward and stewardes (betul ke ejaan aku ni?) tu round jual mknn, Mr. Daddy tetiba teringin nak rasa gak mknn Air Asia... So beli le set sandwich sekali air n Pringles RM20... Bapak mahal... tp xpelah... bukan selalu kan... nasib sedap.... Perjalanan amik masa lebih kurang 2jam lebih sket... so utk meralitkan budak 2org tu selama 2jam... sila refer kepada gmbr dibawah...

Tetiba Ameen dpt abg angkat yg taksub dgn Ipod yg dimain oleh Mr. Daddy and Ameen...

Layan Upin Ipin, habis Upin Ipin tgk Boboiboy plak...

Ebby conquer Ipad... Ameen dpt Ipod jelah... kesian dia... itulah sebabnya nak Ipad2 lagi gak 1...  kot2 leh dpt dekat MySuperKids... huhuhuhuhuhu...

Bukan le sepanjang masa mereka mengadap "buah buahan" tu... masa nak take off tu, is about time for their nap... so masa take off tu diaorang agak2 lalok, tggu masa nak tido jer... diaorang bgn br le diaorang hadap Apple tu....

Sampai  kat Kota Kinabalu Airport at 3.30pm...  Take taxi to hotel for RM30, Why kata agak murah... Taxi kt Airport tu kena beli kupon dulu kt counter... bgth nak g mana diaorang dah ada fixed price utk each destination.... Taxi Driver tu muka dia, gaya dia, rambut dia mcm budak laki AF yg rambut panjang, putih2 yg selalu nyanyi rock tu... sapa nama dia ek? aku mmg x ingat.... aku ingatkn dia, sbb dia pun org Sabah gak x silap aku.... tp bukan kot...  Dekat je hotel kitaorag dgn Airport lebih kurang 20min je... Check in at Cititel Express Hotel 4.00pm.... Cititel ni bebetul kt tgh town....

Mandi & rehat 5pm minum ptg kt bwh hotel, My fren Why rekomen  mkn kt Fok Yuen konon nak isi perut budak2 tp aku yg mkn... kat sana xde serve sup... aku pening... coz nak bg anak aku mkn apa? payah2....
Kt kedai tu we all spend RM9.60+RM3.80... disebabkan xde mknn berat yg masuk perut diaorang pun lg... aku terpaksa beli kudap kudapan (roti, biskut tiger, maruku n air) habis lebih kurang RM11.90 kt kedai tu....Xsure apa nama building tu...Keluar2  dr situ tetiba  gelap .. Terkejut aku.. Tgk jam belum kul 6 pn lg...

Janji ngan Why kul 8pm... Dia bw g mkn kt Ocean Seafood Restaurant... Mula2 ingatkan hotel... tp Why kata ni bukan hotel... dah le mcm kedai Cina.. table bulat2 besar2 punya.... Tp why kata don't worry kedai ni jugak le yg dia bw Fauzus and Sue masa diaorang dtg sana.... aku n Mr. Daddy mmg kenyang gila.. tp anak2 aku tetap xnak mkn nasi coz xde sup... Ameen just ratah sotong goreng tepung... and Ebby mkn nc kosong jer sikit... Kat sana ikan sgt fresh.. Sbb ms pilih tu semuanya masih hidup kt dlm akuarium...  Dinner kitaorg dibelanja oleh Why n husband sepenuhnya sempena anniversary kitaorg yg ker 4thn... kejap jer masa kan.... xtau le brapa yg Why spend mlm tue...
xsempat amik apa2 gmbr ms dinner tu... sbb budak2 ni meragam sket... pastu Why pun mcm nak cepat je... 1st time jumpa husband dia... Sgt pendiam... And boleh dikatakan pendiam dia dah berjangkit kt Why, coz Why pun dah x byk ckp mcm dulu.... Why, (kalau ko baca blog aku ni) aku rasa mcm rindu kt ko yg dulu la.... Menu mlm tu:
-butter prawn (sgt byk si Why amik)
-ikan 2 jenis besar plak tu msk 3rasa n Nyonya style
-sotong goreng tepung (SOS dia sedap gilak)
-sayur baby Kailan with oyster sos
-tom yam sgt best

Dah le belanja kitaorang, pastu dia dgn baik hatinye bg pinjam kereta Kelisa plak lg....
Blk hotel terus membuta mcm ular kenyang.... padahal br kul 10.... Mlm tu xberapa nak lena coz Ebby batuk2 plak tetiba..susah benar bunyi dia bernafas...siap muntah 2kali... Lepas muntah 2 kali br selesa sket dia tido.. Tido xpuas sgt coz agak kecik bilik ni... & yg sebenarnya excited nak g pulau sok nye...

Wait for next entry for review of the 2nd Day in Sabah.... sini ada byk gak gmbr la....

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...