Followers

Thursday 27 August 2009

ALARM OH ALARM KENAPALAH KAU X.......

Dari tajuk dah boleh tahu... apa yg berlaku pagi td... Terlajak lah apa lagi... ADUYAI...
Yg menjadi pertanyaan....
Kenapa alarm tepon aku ni tak bunyi?
semalam aku dah check dah... Ok ngam kul 4 aku set...
tp pasai apa x berbunyi lagu kumpulan PROJEK POP tu...
Aku memang confirm dia x bunyi...
coz aku bukan tido mampos...
En. Daddy kentut tgh mlm pun kadang2 aku boleh sedar...
Pagi td aku tersedar kul 6.15 pun sebab
alarm En. Daddy yg ada kat living room berbunyi...
bunyi tepon yg KRING!!!! KRING!!!! KRING!!!...
sayup2 je aku dgr...
peka xpeka lah telinga aku ni kan...
Living room kat bawah tau... pintu bilik kunci...
Dgr je bunyi tu aku tau dah... memang x dan nak sahur...
sbb dia memang set kul 6.15 tetiap hari...
Tapi yg kelakar kan... Aku tersedar tu terus je kejut En. Daddy...
"Yang, bgn lah dah kul 6 lebih dah ni..."
Dia jawab apa tau....
"haa? 6 lebih??? minum air jelah Yang... mana sempat nak masak lagi dah ni"
Minum air apa nye dah subuh dah....
"ha... dah subuh???"
kedebuk.... dia tarik bantal tido blk... aku pun joint skali... tp kejap jelah...
Dlm kul 6.30 aku bgn iron baju n prepare beg Ebby... siap2 terus g keje...
Satu lagi persoalan....
Mampukah aku lakukannya?
kalau x morning sickness memang no problem...
xde hal punya... dah biasa time belajar dulu x sahur...
Tapi dlm keadaan yg sentiasa berangin skang ni...
kalau sahur pun, belum kul 11 pg perut aku dah berbunyi...
Stock yg org sebelah boleh dgr dgn clear punya...
terasa mcm ada gastrik pun ada jugak... padahal xpernah ada pun gastrik...
Macam mana ek?
Pasti boleh... Malaysia kan BOLEH!!! aku pun BOLEH...
Apa yg penting adalah mind set.... Control ur body wif ur mind... kalau aku kata BOLEH... for sure badan akan ikut kata BOLEH...
So, jom berdoa utk diri sendiri, minta kekuatan dari yg 1.... hanya pada Dia patut dipohon supaya kuat menempuh dugaan hari ini dan juga yg mendatang...
AMIN...

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...