Followers

Tuesday 3 March 2009

Kera dihutan disusukan, anak dirumah mati tak makan

Salam semua...
saje je type ni... utk meluahkan ketidakpuasan hati terhadap pengeluar kereta Malaysia Proton... diaorg ni betul2 mengadaptasikan peribahasa melayu kita yg nie. "Kera dihutan disusukan anak dirumah mati tak makan...."Salah satu contoh, aku lah anak dirumah yg mati tak mkn tu... kesian aku...dah berbulan2 order pun xde jugak keta aku...

Proton sebok hantar keta kat oversea... aku dgr dr agent aku dia kata... production Gen2 memang byk sekarang nie... melambak-lambak... tapi proton fulfill demand kat oversea dulu... oversea didulu kan... aku tahu le menguntungkan hantar keluar... tapi jgn lah sampai org Malaysia merajuk tak nak beli keta proton...

Sebok suh belilah buatan Malaysia, belilah buatan Malaysia... tapi bile org nak beli camni plak caranya... production dah byk... half2 le distribute... half local half export.. yg g distribute suma skali kesana nape.. abis org kat sini bukan customer ker...Gen2 CPS n IAFM tu dah lama dah kuar... tapi cuba korang kira berapa biji je yg ada kat atas jln kat Malaysia ni... takde sebanyak BLM... BLM sehari announce dah ada beratus-ratus on the road...

Kata Gen2 ni dah upgrade... yang upgrade je yg terbaik je hantar keluar byk2... dlm Malaysia ni sikit pun xpe... xbuleh le org kita nak rasa pki keta Malaysia yg elok2 sikit... sikit2 nak hantar sana...itu bab dah lama menunggu...

belum aku citer bab yg aku kena byr RM1000 sebab diskaun dah tak valid... camni citernya:aku guna xchange program utk tukar proton saga lama aku dgn Gen2 baru... proton bagi voucher RM5000 utk keta lama tu... kiranya ko trade in keta lama kat proton la... ok lah ni... sapa nak bg RM5k utk keta yg dah sebaya aku... aku beli keta tu pun RM5k... dpt balik... kira untung lah kan..insteed of voucher RM5k tu... masa aku place order Gen2 ada diskaun RM1k... so aku dah untung RM6k kt c2... aku order Gen2 CPS color Hi Tea.. agent aku yg tak update tu kata color aku tu ada lagi.. diskaun rm1k tu valid utk keta thn 2008... aku order disember 2008... tunggu punya tunggu color tu... alih2 dia msg bgth color dah xde...
yg buat aku bengang lagi aku tanya kat i-care proton punya customer service dia kata color tu dari awal thn 2008 lagi memang dah xde... berbulu je telinga aku.. ok xpelah aku kata... amik color lain.. janji ada diskaun.. mana aku nak cekau rm1k tu kn... tunggu lagi... dia msg lagi skali seminggu lepas tu... katanya, gen2 utk 2008 dah xde... diskaun rm1k aku dah xvalid... berbulu je telinga aku dgr... tak pelah aku kata... husband aku nak buat load nak overlap loan lama.. ada lah duit nak byr seribu tunggu keta 2009 lah.. dia kata seminggu 2 minggu ada la... sabar lagi..dekat 2minggu aku dah siap jual sport rim kat keta lama tu dah... konon2 nak dpt keta minggu tu... siap buka balik power steering n jual... bapa aku punya keje lah tu... yelah rugilah kan biar diarang scrap/lupus keta tu, sport rim cantik... baik amik blk or jual kan...

so skang ni aku masih lagi menunggu... bawa keta lama yg dah xde power steering... bapak beratnya... pakai rim standard yg rasa mcm nak melayang... menunggu dan terus menunggu...mula2 rasa cm nak tukar beli kat branch aje... tp disebabkan voucher dah kuar atas nama agent... geran doc suma dah ada kat dia...tunggu jelah...

1 comment:

Budak Comel yg komen...