Followers

Tuesday 15 January 2013

Hansel & Gretel

Aku xpernah dengar pon fairy tales/bedtime story tajuk Hansel & Gretel nih... Tgk dia punya trailer membuatkan aku nak tau lebih lanjut pasal citer dongeng yg org kata popular... Sampai hr tu jd morning topic kt HotFm.... En. Daddy pon pelik apasal aku xpernah dgr.... Tp betul lah mmg aku xpernah dgr... hahahahaha... nmpk sgt kurang membaca... hahahhahahaa... Alah citer dongeng je pon... Penting ke nak kena tau? huhuhhuhuhu....

Disebabkan aku xtau... aku pun search lah... so skang dah tau.... huhuhuhu...
Citer nih pasal sepasang adik beradik yg hampir jd makanan witch/ahli sihir.... Diaorang kematian mak, and bapak diaorang kawen lg... Mak tiri diaorang jahat... Buat plan nak tinggalkan diaorang dlm hutan....

Tp si Hansel (Si Abang) bijak... dia tinggalkan serpihan biskut sepanjang perjalanan dgn mak tiri dia menuju kehutan... dgn harapan nnt diaorang bleh blk umah blk dgn jejak biskut tu ler... tp malangnye biskut2 yg dia sengaja cicirkan tu kena mkn ngan burung... So diaorang sesat juga lah kt dlm hutan....

Makin jauh berjalan... perut pon dah lapar... tetiba si Gretel ternampak satu rumah besar yg diperbuat dr cookies, candies, benda2 manis lah... Diaorang pon selamba je mkn cookies2 and candies2 tu tanpa diaorang sedar sebenarnya rumah tu witch yg mkn budak punya rumah...

So biler witch tu blk diaorang pon kena tangkap.. witch tu prepare bowl besar nak buat sup Hansel & Gretel... tp diaorang berjaya selamatkan diri and witch tu mati sbb dia sendiri yg jatuh dlm bowl besar tu and jd sup... and diaorang jumpa harta karun milik witch tu... pastu diaorang berjaya gak blk umah diaorang n mak tiri diaorang dah mati...

Citer Hansel & Gretel yg akan keluar wayang coming soon nih... plak version yg diaorang berdua nih dah besar n disebabkan sejarah diaorang yg bunuh witch tuh... diaorang jd Witch Hunter... dlm citer tu diaorang amik upah memburu witch...


Cer try tgk trailer dia... nmpk cam gempak... tp xtau le aku dpt tgk ke x... layankan ajer....



No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...