Followers

Monday 31 December 2012

Wrap up 2012...

Salam penghujung 2012...
hr nih hr terakhir 2012...
entry ini entry terakhir 2012...

agak lama gak bersawang blog nih... mana x nye kt opis nih semua benda nak block... skang nih xleh bukak langsung blogger...
kt umah mmg x online...
ni pon bersiaran dr  note... bosan sungguh... kalo x leh update blog je xpe lg... nak bc blog org lain pon xleh... sakit tul hati...

oh.. apa yg menarik sepanjang 2012?
hoh!!! serius hilang ingatan...

peristiwa2 yg aku boleh recall kebanyakannya tragedi... sg betul lah kt org yg pahit tuh mmg payah nak di lupakan...

tp aku ada gak peristiwa yg seronok...

January - Sambut birthday ayah reramai... Mimi belanja... huhuhuhu... zakat gaji katanya....

February - xingat lah apa yg menarik bulan 2 nih... tp aku mmg bertungkus lumus buat preparation nak g Bandung time tuh....

March - aku beronggeng ber3 dgn ekin,n mimi ke Bandung Indonesia... 3mlm kt sana.. shopping sakan... singgah Trans Studio skali... syok habis... Sblm gi Bandung, sempat gak buat birthday party utk bujang tersayang aku En. Bolat Encem... tidak di lupa roadtax keta mati bulan nih lah jugak... huhuhuu... nasib dapat bonus n turn kutu dpt bulan nih... mmg seronok belanja di Bandung...

April - Birthday sayang ku... aku siap coti coz bertungkus lumus nak siapkan kek suprise... tp biler blk keje dia bleh plak g main futsal blk dekat tgh malam... sakit hati... sok nye jelah potong kek...

May - pregnancy test double line... unexpected... and aku berjaya merahsiakannya dr semua org smpi baby cecah 6month... huhuhuhu.. Mimi tunang...

June - join larian Team Malaysia kt Dataran Merdeka.. 1st time join marathon seronok.. few days before marathon keta kitaorg kena pecah kt temerloh... kerugian cecah lebih kurang 3 4k jugak... ipad, ipod, casing br ipad xsmpi 24hours lg, duit rm300, ic, passport, buku asb, bank card... n segala benda dlm beg aku lesap begitu saje... kejadian berlaku ms kenduri kahwin member n paling best keta perantin pon kena pecah at d same time... aku gbuat report kt balai dgn perantin yg masih lengkap bersongket n bertanjak n berkeris di pinggang... sure jd memory yg xdpt dilupakan utk member aku tuh...huhuhuhu... Bln ni jugak ayah kena operate kt tulang belakang... kesian ayah...

July - berjaya habis kn tournament futsal dgn perut berisi n tanpa pengetahuan teammate... n menang naib johan... kalah penalti je final... n habis je game aku buat pengakuan kt teammate pasal aku pregnant... n suma org ckp aku giler...hahahah... mmg aku giler... if korang xtau kemampuan badan memasing jgn tiru aksi ini.

August - puasa start.. n aku hilang almost 10kg... believe it or not... pastu biler raya je start naek blk smpi ke berat asal...

September - 8hb kami sekeluarga redha dgn pemergian kakak ipar aku ke rahmahtullah...
2thn dia menderita dgn penyakit servical cancer... tahlil hr ke 7 buat kt umah aku... sekali dgn open house raya n birthday Ebby... Dalam hr yg sama En. Hubby telah mengsuprisekan aku dgn membelikan aku Galaxy Note sbg birthday present in advance... semua gara2 Sony Experia aku yg jahanam x menyempat2... aku nak Note 2... tp xpelah sy bersyukur dgn apa yg ada...

October - My best friends wedding... Puan Norhanida, akhirnya.. alang2 nak ke Bahau utk wedding Nida kami singgah ke Melaka dulu utk mandi manda kt Melaka Wonderland br kt Ayer Keroh... Ada voucher free... tu sbb lah pegi....

November - Attend training yg agak best coz, trainer nye ialah Masterchef Celebrity pertama Dr.Fazley ditemani plak Imran Ajmain... pastu ada plak Kevin Zahari yg encem n funny... huhuhuhu... Pastu yg paling best ialah, gaji revise telah di announced sekali dgn T&C br yg agak memurahkan rezeki aku n family... Alhamdullillah....

December - sekali lagi aku buat keje gile dgn menjoinkan diri msk Treasure Hunt kt opis dlm usia kandungan dah msk 8month... huhuhuu... walaupun x menang... I'm still proud of myself.. jln je bkn lari pon... tp jauh jugak perjalanannya.. dr opis smpi ke Sport Arena, pastu ke Shafburry then terus ke Prima One, pastu ke Kopitiam and patah balik ke opis... korang mampu???? cepat lah aku beranak hendaknya.... Buat pertama kalinya sepanjang hampir 5thn berkhidmat kt SKMM, thn 2012 nih ada dinner ok... Walaupun aku cm bengong n xtau nak pki bj apa dgn peyut bolat nih... tp aku musti pergi jugak... cabutan bertuah xnak kalah eh.. TV lah, Ipad, Note 40 biji n mcm2 lg... 98% yg dtg akan dpt something.. so xde rs cam bertuah sgt... sbb suma org dpt kot... cuma dpt apa?? yg dikira bertuah... berbulu je tgk org dpt note hokey... tp aku pnya hadiah pon antara yg di idamkan jugak lah... Penghujung tahun ni jugak lah aku terpaksa tontong cuti sbb Dak Bolat diserang radang mata yg agak teruk... korang mampu tgk mata anak korang di korek2 smpi meleleh darah... huhuhuhu... kesian bolat encem aku tuh... smpi ngigau2 dia mlm tuh... xde bius xde apa eh.. Dr. tuh cuci mata dia.. 3 kali g jumpa Dr. tuh... minggu nih pon kena jumpa lg...

Smlm aku mengemas bilik sbg persediaan utk sambut baby br and memindahkan katil anak dara aku... K.Ebby nak msk tadika dah lusa... mlm td 1st time Kak Ebby x tido sebilik dgn Mommy... Sekejap masa berlalu... mcm terlalu drastik je rasanya... Mimi pon pindah msk umah aku smlm gak... so dia ngan Kak Ebby berkongsi bilik... huhuhu ko layan lah anak dara aku tuh yer...

Hari nih, aku keje sensorang kt opis... semua 1 department xde... tp Rabu Khamis Jumaat aku coti... Yeay!!!!

Happy New Year kawan2... moga segala hasrat utk 2012 tercapai, and Good Luck utk menggapai hasrat 2013 plak...

Xsabar nak beranak nih.....

No comments:

Post a Comment

Budak Comel yg komen...