Followers

Wednesday 10 March 2010

Ketidak selesaan yg melampau disaat akhir

Kalau ikut widget due date kat atas tu lagi 10hari... Tapi due date yg doktor bg sebenarnya lagi 7hari jer...

Tapi yg sebenarnya aku dah tak larat nak bawa perut ni dah... benda yg aku paling dah tak tahan ialah kerajinan agent peluh aku ni bekerja... 24/7 peluh mencurah2 tak berenti renti...
Korang boleh tahan?

Tambah pulak skang ni cuaca tgh panas xhengat... Kalau tido bogel malam pun belum tentu aku boleh sejuk.... melainkan kalau aku pasang aircond... tp masalahnya ni rumah org, kalau aku nak pasang aircond, buat rugi jer... rumah sendiri nnt confirm aku pasang aircond 4biji sekali gus kalau mcm ni lah gayanyer...

Lagi satu problem yg aku xde experience pun masa preggy Ebby dulu ialah, masalah posisi tidur... Kali ni pusing kiri xkena, pusing kanan xkena, telentang sakit pinggang pulak... eh!! aku xpernah sakit pinggang pun lah masa mengandung Ebby... Kalau nak beralih posisi tu punya lah seksa... semuanya sakitlah... dgn panas lagi, dgn xselesanya lagi, dgn nak terkencingnya 200 kali lagi, boleh ker korang tido dgn syok mcm nih.... istilah "Tido Memang Syok" memang xde dlm diari pregnant aku kali ni...

Ada satu lagi yg br aku experience 2 3 hari ni.... cukuplah aku morning sickness masa 1st trimester dulu, dah nak beranak ni pun dia nak morning sickness juga... masa pregnant Ebby dulu boleh kira dgn jari berapa kali aku muntah... Tp kali ni, masa 1st trimester dulu jatuh masa bulan puasa pulak, boleh kata aku sahur mcm xsahur... lepas sahur keluar balik semua yg aku mkn... every day ok, sepanjang bulan pose tu... belum kira yg muntah terbelahak lepas buka pulak... agak seksa ler morning sickness kali ni...

Ni dah nak ujung pun dah start blk mkn je keluar balik... patutlah org ramai xnaik badan biler dah ujung2... ini sebabnya rupa2nya... masa preggy Ebby aku lantak smpi kesudah... xde muntah2 de... tu yg berat giler tu... tp kali ni, xleh lah aku nak mkn sedap sket...

Pagi tadi lepas breakfast, byk mana aku mkn, byk tu ler dia kuar balik... Adeh!!! xleh blah lah... Pastu petang2 time dah nak blk keje tu plak kepala pening xhengat, mcm BP naik je... saje nak buat aku risau ni...

Aku dah lah dah malas nak jumpa doktor kt Klinik Kesihatan tu... keje nak membebel mcm mak nenek jer... benda lain nurse suruh review dia sebok pasal berat aku... padahal aku br je buat MGTT.. ko nak suh aku minum air gula yg mcm haram tu berapa kali? dah ujung2 ni pun nak suh aku minum gak lagi... cuba ko minum sendiri tgk... dah MGTT aku yg first tu cantek xyah lah ko nak suh buat lagi...

Kesimpulannya, aku memang agak letih skang ni... Mata mengantuk jgn ckp, nak tido kt surau xde maknanya... tido kt umah yg bertilam spring bagai tu pun aku xselesa inikan nak tido atas tikar kt surau tu... Kalau ikutkan nak jer aku g hospital suh doktor tu induce supaya terberanak skang jugak... BOLEH?

Kali ni lmbt pulak dia nak kuar yer... xyah lah duk lama2 dlm ni... kuar ler cepat.... Mommy dah xlarat dah ni....

Nota kaki: Dah malas nak keje, tp duk umah boring plak...

2 comments:

  1. sabar ye, adD.
    xlama lagi tu, kuar la..masa tu, u rehat la cukup2 smpi boring dlm pantang. hahaha
    tapi betul la, i ingat sgt masa dah dkt due, tido any position pun x selesa. hazab tul!

    ReplyDelete
  2. betul2... smlm br beli kipas yg ada purifier (betul ke eja ni) yg siap bleh letak ais tu... br selesa sket kot... xde le tido berlenging...

    ReplyDelete

Budak Comel yg komen...